|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۴:۲۰
کد خبر: ۲۰۲۳۴۶
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۸
برنامه نشست امسال(2018) به طور خاص بر مساله آینده اتحادیه اروپا به عنوان بازیگر جهانی و همچنین روابط آن با روسیه و آمریکا، متمرکز شده است.
  محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دقایقی پیش برای شرکت در کنفرانس امنیتی مونیخ وارد این شهر شد.

 در سومین روز از برگزاری پنجاه و چهارمین اجلاس کنفرانس امنیتی مونیخ 2018 دقایقی پیش ظریف (بامداد یکشنبه) در صدر یک هیات سیاسی و دیپلماتیک وارد مونیخ شد.

طبق برنامه اعلام شده از سوی پایگاه اطلاع رسانی کنفرانس، وزیر امور خارجه ایران قرار است، امروز ظهر به وقت محلی ( حدود 14:45 به وقت تهران) در این کنفرانس سخنرانی کند.

 به گزارش ایرنا، پنجاه و چهارمین کنفرانس امنیتی مونیخ از روز جمعه (27 بهمن – 16 فوریه) در هتل «بایریشرهوف» در شهر مونیخ مرکز ایالت بایرن آلمان آغاز به کار کرد و تا روز یکشنبه (29 بهمن – 18 فوریه) ادامه دارد.

پیش بینی می شود وزیر امور خارجه در حاشیه این کنفرانس با همتایان خود و مقام های خارجی شرکت کننده در این دور از اجلاس دیدار و پیرامون موضوعات مورد علاقه دو جانبه و مهمترین مسائل و بحران های بین المللی، منطقه ای و جهانی گفت‌وگو کند.

از روز جمعه که کنفرانس امنیتی مونیخ آغاز شده است، حدود 30 تن از سران کشورها و دولت ها و بیش از100 وزیر، در این شهر دور هم جمع شده اند و درباره مهمترین چالش های امنیتی جهان یا سخنرانی کرده اند و یا با یکدیگر گفت و گو کرده اند.

کنفرانس امنیتی مونیخ در پنج دهه گذشته به یکی از گردهمایی های اصلی جهان برای جامعه استراتژیک بین المللی تبدیل شده است و به همین دلیل است که مورد توجه صاحب نظران و تحلیل گران حوزه های امنیتی جهان و رسانه های جهان است به طوری که در این دوره بیش از هزار خبرنگار از سراسر جهان در حال پوشش این رویداد سیاسی و امنیتی که هر سال در ماه فوریه برگزار می شود، هستند.

«کنفرانس امنیتی مونیخ» (Munich Security Conference ) که با مخفف ( MSC‎ ) در زبان بین المللی شناخته می شود و یکی از مهمترین مجامع بین‌المللی در حوزه امنیتی است و به «داووس امنیتی» نیز معروف است.

کمتر نشست بین‌المللی مانند کنفرانس مونیخ را می‌توان نام برد که شمار زیادی از رهبران سیاسی و نظامی و مقام های امنیتی کشورهای جهان به صورت همزمان در زمانی محدود و در محیطی نسبتا کوچک گرد هم بیایند و مذاکرات گاه فشرده‌ و پیچیده را دنبال کنند؛ مذاکراتی که معمولا مقدمه تصمیم‌های مهم بین‌الملی درعرصه امنیتی، نظامی و ژئوپلتیک در جهان است.

برنامه نشست امسال(2018) به طور خاص بر مساله آینده اتحادیه اروپا به عنوان بازیگر جهانی و همچنین روابط آن با روسیه و آمریکا، متمرکز شده است.

همچنین تهدیدهای رویاروی نظم لیبرال بین المللی، مناقشه های متعدد در خاورمیانه به خصوص روابط رو به وخامت کشورهای عربی حوزه خلیج فارس و تحولات سیاسی در منطقه ساحل (آفریقا) نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین