|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۵۲
کد خبر: ۲۰۲۳۴۴
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۴
سفیر آمریکا در سازمان ملل در اظهاراتی که حاکی از ناامیدی این کشور از همراهی دیگر کشورهای جهان است، نوشت: جهان دیگر نمی تواند نسبت به نقش ایران در افزایش بی ثباتی در خاورمیانه غفلت یا تردید کند.
 سفیر آمریکا در سازمان ملل ادعاهای تکراری خود در ارسال موشک های بالستیک از سوی ایران به یمن را در یادداشتی در روزنامه نیویورک تایمز بازخوانی کرد.

نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل در این یادداشت مدعی شد: گروهی از کارشناسان سازمان ملل هفته گذشته در گزارشی در موضوع موشک هایی که از سوی نیروهای یمنی به عربستان شلیک شد، ایران را ناقض تحریم های سازمان ملل دانستند. در حالی که آمریکا بارها قطعنامه ها و پیمان های مختلف بین المللی را نقض کرده، هیلی در این یادداشت ادعا کرد که این موضوع نشان می دهد که ایران قابل اعتماد نیست.

وی افزود: برخی اعضای سازمان ملل نمی خواهند این واقعیت را بشنوند زیرا این مساله شاهدی بر نقض قطعنامه های شورای امنیت از سوی تهران است و سازمان ملل را تحت فشار قرار خواهد داد تا اقدامی انجام دهد.

دیپلمات آمریکایی به رغم اذعان به تشدید بحران انسانی یمن به دلیل محاصره اقتصادی این کشور از سوی عربستان، با بیان اینکه ریاض در حال تلاش برای رفع این مشکل از طریق برنامه کمک های انسانی است، تاکید کرد که واشنگتن از این اقدام عربستان استقبال می کند.

هیلی همچنین ادعا کرد که گروه کارشناسان سازمان ملل با تائید این موضوع که ایران منبع موشک و دیگر تسلیحات استفاده شده علیه عربستان است، فرصتی پیش روی جهان قرار داده تا پیش از آنکه یک تنش نظامی خطرناک ایجاد شود، دست به اقدام بزنند.

هیلی به نمایش مضحک تکه های موشک یمنی در واشنگتن اشاره کرد و افزود: ایالات متحده و شرکای ما در ماه دسامبر شواهدی از این حمله و دیگر حمله ها که با استفاده از موشک، سلاح های متعارف و قایق های انفجاری تهیه شده در ایران انجام شده را افشا کرد.

سفیر آمریکا در سازمان ملل در اظهاراتی که حاکی از ناامیدی این کشور از همراهی دیگر کشورهای جهان است، نوشت: جهان دیگر نمی تواند نسبت به نقش ایران در افزایش بی ثباتی در خاورمیانه غفلت یا تردید کند.

هیلی با دلسوزی برای رژیم سعودی که در حال کشتار مردم یمن است، تهدید کرد که اگر اقدامی علیه ایران صورت نگیرد، در آینده ای نزدیک وقتی مردم بیگناه عربستان توسط سلاح های ایرانی کشته شوند، فرصت برای صلح از دست خواهد رفت.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین