|
|
امروز: پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۰
کد خبر: ۲۰۲۳۲۹
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۰
پس از تیراندازی مرگبار دبیرستان داگلاس فلوریدا، بسیاری از خانواده‌ها به خرید کوله‌پشتی‌های ضد گلوله برای فرزندان خود روی آورده‌اند.
 پس از تیراندازی مرگبار دبیرستان داگلاس فلوریدا، بسیاری از خانواده‌ها به خرید کوله‌پشتی‌های ضد گلوله برای فرزندان خود روی آورده‌اند.

به گزارش پایگاه اینترنتی ایندیپندنت؛ پس از تیراندازی خونین در دبیرستان داگلاس ایالت فلوریدا آمریکا که منجر به کشته شدن 17 دانش آموز و زخمی شدن بیش از 50 نفر شد، بسیاری از والدین وحشت زده آمریکایی به اقدامات متنوعی برای حفظ امنیت فرزندان خود روی آورده اند.

یکی از این اقدامات کوله پشتی ضدگلوله برای دانش آموزان است که این روزها با تقاضای گسترده ای همراه است. در حال حاضر، بسیاری از خانواده های آمریکایی که نگران امنیت فرزندان خود در مدارس این کشور هستند به خرید کوله پشتی ضد گلوله روی آورده اند. به عقیده آنها، با تهیه این کوله پشتی، دانش آموزان ضمن حمل کتاب های خود، قادر هستند امنیت خود را در برابر حمله هایی مشابه آنچه در دبیرستان داگلاس رخ داد، حفظ کنند.

«سارا پامپیلونیا» یکی از مادران نگران و وحشت زده است که به محض مشاهده تبلیغ کوله پشتی ضدگلوله، یکی از آنها را برای فرزند 4 ساله خود تهیه کرده و نحوه پناه گرفتن هنگام تیراندازی را به او آموزش داده است.

شرکت «گارد داگ سیفتی» نخستین تولیدکننده کوله پشتی های ضد گلوله در آمریکاست که فعالیت خود را پس از حمله به دبستان سندی هوک در نیوتاون، کنتیکت افزایش داد. کوله پشتی های این تولیدکننده از برچسب اطمینان برخوردار است و با قیمت 189 دلار و 99 سنت به فروش می رسد. این در حالی است که پس از حادثه تیراندازی در دبیرستان داگلاس، شرکت های متعددی با بهره گیری از شرایط پرتنش کنونی،به تولید کوله پشتی و تجهیزات ضد گلوله روی آورده اند. نمونه آن شرکت «بولت بلاکر» است که کوله پشتی های ضد گلوله خود را با قیمتی بین 225 تا 490 دلار می فروشد!

«جو کوران»، یک افسر بازنشسته ارتش آمریکا و موسس شرکت «بولت بلاکر» که فعالیت خود را در زمینه تولید کوله پشتی و تجهیزات ضدگلوله پس از کشتار دانشگاه ویرجینیا تک در سال 2007 آغاز کرده است، در گفتگو با ایندیپندنت از افزایش تقاضا برای خرید کوله پشتی های ضدگلوله خبر داده است.

به گفته کارشناسان تسلیحات، کوله پشتی های ضدگلوله ویژه دانش آموزان با لایه مخصوص و سبُک قادر هستند سپر بدن و سر دانش آموزان در برابر ورود گوله های «مگنوم357»، «مگنوم44»، «گلوله های 9 میلی متری» و «کالیبر45» شوند. این کوله پشتی های ضد گلوله به اندازه ای طراحی شده اند که حین سبک بودن، بخش بیشتر بدن و سر کودکان و نوجوانان را در برابر گلوله حفظ می کند.

حمله به دانش آموزان در مدارس آمریکا به حدی موجب وحشت خانواده ها شده است که برخی پیشنهاد استخدام محافظ مسلح در مدارس این کشور را داده اند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین