|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۸
کد خبر: ۲۰۲۳۲۶
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۶:۴۰
مرداد 1392 بود که خبر رسید امید دربندی بازیکن تیم ملی جوانان و امید کشورمان و سایپای تهران توسط عده‌ای ناشناس ربوده شده است.
 مرداد 1392 بود که خبر رسید امید دربندی بازیکن تیم ملی جوانان و امید کشورمان و سایپای تهران توسط عده‌ای ناشناس ربوده شده است.

پدر امید پس از مراجعه به کلانتری 133 گفت: پسرم مدتی است به خانه برنگشته و مردی ناشناس هم با تلفن همراهم تماس گرفته و گفته اگر 10 میلیون تومان پول به آنها ندهم، پسرم را خواهند کشت و من هم این پول را تهیه کردم و از ترس اینکه مبادا بلایی سر فرزندم بیاورند، به حساب آنها واریز کردم ولی باز هم خبری از پسرم نشده است.


او در ادامه اظهاراتش صدای ضبط شده متهم و شماره حسابی که به آن پول واریز کرده بود را در اختیار کارآگاهان قرار داد. پس از بررسی برای یافتن امید متأسفانه جسد او 16 مرداد همان سال در خاوران و داخل چاهی کشف و خودروی او هم در حالی که داخلش خون‌آلود بود، پیدا شد. روی بدن امید آثار شکنجه‌های زیاد و مرگبار دیده شد.

کارآگاهان با پیگیری شماره حساب فوق با مردی افغانی مواجه شدند که پول به حسابش واریز شده بود و او هم مدعی شد فردی به نام عبدا... با استفاده از شماره کارت او و دریافت پول به افغانستان متواری شده است. با توجه به پیگیری‌های لازم مشخص شد عبدا... یک مجرم سابقه‌دار است که جرایم مختلفی چون سرقت مسلحانه، زورگیری و... مرتکب شده است و مشخص شد او در شکنجه شدید بازیکن تیم ملی امید نقش اساسی داشته است. بررسی‌ها ادامه داشت تا اینکه دو قتل دیگر شبیه قتلی که صورت گرفته بود، انجام شد و کارآگاهان هم متوجه شدند این قتل‌ها به نوعی با هم در ارتباط است که نکته مشترک این قتل‌ها هم که با دوربین‌های مداربسته گرفته شده بود، همان عبدا... است که به افغانستان متواری شده بود.

در ادامه تحقیقات دو فرد که به پرونده ربط داشتند، دستگیر شدند و نفر سوم هم موقع فرار با شلیک گلوله مأموران کشته شد. با اعتراف آنها و ادامه تحقیقات عبدا... و شکرا... دیگر متهم با تلاش شبانه‌روزی کارآگاهان پرونده دستگیر شدند و به قتل‌های انجام شده اعتراف کردند. البته این دو ابتدا منکر شکنجه و قتل امید شده بودند ولی صدای ضبط شده توسط پدر امید همان صدای یکی از متهمان بود و همین مسئله نشان داد عبدا... و دوستانش قاتل پسر فوتبالیست هستند. با پایان یافتن تحقیقات بازپرس شعبه هفتم دادسرای امور جنایی تهران برای ۴ متهم افغانی به اتهام قتل ملی‌پوش امید کشورمان و دو شخص دیگر صدور جلب صادر کرد و متهمان به زودی در اختیار دادگاه کیفری استان تهران قرار خواهند گرفت.

منبع : خبر ورزشی
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین