|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۳
کد خبر: ۲۰۲۲۴۱
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۵
مشاور امنیت ملی ترامپ در تشریح مشکلات امنیتی جهان مدعی شد کشورهایی در آسیا و خاورمیانه نظم بین المللی پس از جنگ جهانی دوم را تهدید می کنند.
 مشاور امنیت ملی ترامپ در تشریح مشکلات امنیتی جهان مدعی شد کشورهایی در آسیا و خاورمیانه نظم بین المللی پس از جنگ جهانی دوم را تهدید می کنند.

ژنرال مک مستر روز شنبه در نشست امنیتی مونیخ در تشریح مشکلات امنیتی جهان به تشریح دیدگاه های دولت چهل و پنجم آمریکا پرداخت.

وی افزود: پنج دهه است که کنفرنس امنیتی مونیخ فضایی ایجاد کرده است که بتوانیم در مورد صلح و امنیت بین المللی صحبت کنیم. مشاور امنیت ملی ترامپ اظهار کرد: امسال ما با شرایط ویژه ای روبرو هستیم که کشورهای ناخلف در آسیا و خاور میانه در حال تهدید نظم بین المللی بعد از جنگ جهانی هستند.

مک مستر ادامه داد: این در حالی است که گروه های تروریستی نیز در حال کشتار مدرم متمدن دنیا هستند.ما همه مسئولیم. صلح و شکوفایی دنیا به مشارکت همگی وابسته است.

وی با بیان این که ترامپ به دنبال این مشارکت در مسئولیت و منافع است، اضافه کرد: سه محور اصلی تلاش های بین المللی در دولت جدید این موارد هستند؛۱. منع گسترش سلاح های هسته ای؛۲. شکست تروریسم؛ ۳. تقویت پایه های صلح و شکوفایی.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید با تکرار ادعای دولتش درباره استفاده دولت سوریه از سلاح شیمیایی، گفت: در اوریل ۲۰۱۷ زمانی که بشار اسد از سلاح های شیمیایی استفاده کرد، امریکا واکنش نشان داد. گزارش ها نشان می دهد که اسد به استفاده از این سلاح ها ادامه می دهد.

مک مستر افزود: لازم است همه کشورها از فرآیندهای فشار و اقدام برای منع استفاده از این سلاح ها حمایت کنند.

وی به کره شمالی هم اشاره کرد و گفت: در مورد کره شمالی ما باید از تمامی ابزارهای موجود برای فشار حداکثری استفاده کنیم که این رژیم دیکتاتوری نتواند صلح دنیا را تهدید کند. ما مفتخریم که تمامی دنیا با ما ایستاد و از طریق سازمان ملل، کمپین فشار حداکثری را اجرا کردند.

مشاور امنیت ملی ترامپ با بیان این که ما می دانیم سوریه و کره شمالی تنها کشورهای ناخلف نیستند، افزود: لازم است با اقدامات مخرب ایران از جمله برنامه هسته ای، برنامه موشکی و همچنین حمایتش از تروریسم مبارزه کرد.

مک مستر ادامه داد: ما باید معاملات اقتصادی را در تمامی سطوح با سپاه انقلاب اسلامی قطع کنیم و اجازه ندهیم حق شهروندانشان را نقض کنند. هواپیمایی ماهان که همین جا می نشیند یکی از آنها است.

وی درباره مبارزه با تروریسم بدون اشاره به حامیان مالی و عقیدتی این گروه ها چه کسانی هستند، مدعی شد: ما دو مرکز جدید در عربستان برپا کرده ایم که با ایدئولوژی داعش مبارزه کنیم. ما به این تلاش ها برای مبارزه با داعش و تروریسم ادامه خواهیم داد.

مشاور امنیت ملی افغانستان درباره سیاست های دولتش در افغانستان هم گفت: در افغانستان، قهرمانان افغان با همکاران امریکایی خود در حال فعالیتند و ما باید تلاش کنیم که با طالبان و رهبران آن مبارزه کنیم.

مک مستر تصریح کرد: باید پایه های صلح بین المللی تقویت شود. ایالات متحده برای این کار اقدامات زیادی خواهد کرد.

وی به اصلاح ساختار سازمان های بین المللی هم اشاره کرد و گفت: سازمان های بین المللی برای این کار ساخته شده اند اما در بسیاری موارد کشورهای فاسد در مقام هایی قرار گرفته اند که نباید باشند. برخی کشورها که بالاترین سطوح نقض حقوق بشر را دارند در شورای حقوق بشر سازمان ملل صندلی دارند.

مشاور امنیت ملی آمریکا تاکید کرد: باید این اشکالات برطرف شود و سازمان های بین المللی اصلا ح شوند. کشورهای ما زمانی که با هم همکاری می کنند صلح پایدارتری دارند.

مک مستر خاطر نشان کرد: اگر با هم کارکنیم می توانیم رژیم منع گسترش سلاح های شیمیایی و اتمی را اجرا کنیم و با تروریست ها مبارزه کنیم.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین