|
|
امروز: جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۴۸
کد خبر: ۲۰۲۲۲۶
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۱
یک منبع آگاه ترکیه گفت، حیله، دسیسه و گمراه سازی حربه‌های اصلی پنتاگون در برخورد با ترکیه و به طور مشخص با حمله نظامی این کشور به عفرین واقع در شمال سوریه است.
 یک منبع آگاه ترکیه اعلام کرد، سرچشمه مواضع منفی علیه منافع ترکیه وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) است، نه سازمان‌ اطلاعات مرکزی این کشور (سیا).

 به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم، محافل آنکارا در ارتباط با منافع ترکیه و اولویت‌های آن به ویژه درباره عملیات نظامی «شاخه زیتون» میان گفتار و عملکرد وزارت دفاع آمریکا و میان رویکردهای سازمان‌ اطلاعات مرکزی این کشور تفاوت قائل می‌شوند.

یک منبع آگاه ترکیه گفت، حیله، دسیسه و گمراه سازی حربه‌های اصلی پنتاگون در برخورد با ترکیه و به طور مشخص با حمله نظامی این کشور به عفرین واقع در شمال سوریه است.

به گفته این منبع، آنکارا در قبال سازمان‌ اطلاعات نظامی وابسته به پنتاگون که به صورت مستقل از سیا فعالیت می‌کند، احساس رضایت ندارد.

این منبع با بیان اینکه تعداد کسانی که در سازمان اطلاعات و وزارت خارجه آمریکا منافع ترکیه را می‌فهمند بسیار کمتر از تعداد آنها در پنتاگون است، افزود، گروه‌های ترک در عفرین و در حاشیه مساله کردها به این نتیجه رسیدند.

بنا به گفته این منبع، تفاهمی که اخیرا ترکیه با وزارت خارجه آمریکا درباره «ممنوعیت تغییر جمعیتی» به دست آورده، تفاوت در اظهارات، عملکرد و نیت‌های نهادهای آمریکایی را نشان می‌دهد.

همچنین کاروان جدیدی از استحکامات نظامی ترکیه برای حمایت از نیروهای شرکت کننده در عملیات نظامی «شاخه زیتون» در عفرین وارد استان «هاتای» در مرز این کشور با سوریه شد.

این کاروان شامل نفربرها و آمبولانس است.

نیروهای ترکیه با همکاری «ارتش آزاد سوریه» وابسته به مخالفان سوری عملیات نظامی خود را از ۲۰ ژانویه در عفرین آغاز کرده‌ و آنکارا هدف از این عملیات را نابودی پایگاه‌های نظامیان کرد و افراد مسلح داعش در این منطقه عنوان کرد.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین