|
|
امروز: سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۱
کد خبر: ۲۰۲۱۸۳
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۳
العبادی افزود: داعش پدیده‌ای خارجی است که در سوریه رشد یافت و با عبور از مرزها به عراق آمد و در این کشور دست به ویرانی و کشتار زد.
 نخست وزیر عراق با اشاره به اینکه داعش محصولی خارجی است که در سوریه رشد یافته و سپس به عراق آمد،تاکید کرد، آغاز بازسازی‌ها و سرمایه‌گذاری در عراق و نیز بهبود سطح خدمات نیازمند برقراری امنیت است.

 به نقل از سایت شبکه تلویزیونی سومریه نیوز عراق، حیدر العبادی، نخست وزیر عراق پیش از ترک این کشور به مقصد آلمان اظهار داشت: آغاز بازسازی‌ها و سرمایه‌گذاری در عراق نیازمند آن است که در کشور امنیت برقرار شود و این امنیت منوط به امنیت منطقه و جهان در ارتباط است.

العبادی افزود: گروه‌های تروریستی که اعضایی از تمامی کشورهای جهان داشته و با حمایت مالی کشورهای متعددی به عراق آمده‌اند هیچ مرز جغرافیایی ندارند.

نخست وزیر عراق افزود: ما برای ریشه‌کن کردن تروریسم به همکاری جهانی و حمایت از عراق نیاز داریم. امروز ما بر مساله بازسازی و سرمایه‌گذاری، ایجاد هزاران فرصت شغلی برای مردم و نیز بهبود سطح معیشتی و خدماتی در عراق تمرکز کرده‌ایم.

وی در ادامه گفت: تمامی اینها نیازمند آن است که در عراق و منطقه امنیت برقرار باشد و ما در برابر هرگونه چالش امنیتی در منطقه و جهان بایستیم.

العبادی افزود: داعش پدیده‌ای خارجی است که در سوریه رشد یافت و با عبور از مرزها به عراق آمد و در این کشور دست به ویرانی و کشتار زد.

العبادی روز جمعه بغداد را به مقصد شهر مونیخ جهت شرکت در کنفرانس امنیتی مونیخ ترک کرد.

این پنجاه و چهارمین کنفرانس امنیتی است که با حضور ده‌ها تن از نخست وزیران، وزرای خارجه و دفاع کشورهای مختلف جهان و صدها تن از کارشناسان مسائل نظامی و امنیتی برگزار می‌شود و این بار شهر مونیخ میزبان آن است.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین