|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۱
کد خبر: ۲۰۲۱۳۹
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۰
Qualcomm رسما مودم Snapdragon x50 را براساس تکنولوژی ارتباط فوق‌سریع 5G معرفی کرد.
  Qualcomm رسما مودم Snapdragon x50 را براساس تکنولوژی ارتباط فوق‌سریع 5G معرفی کرد.

کوالکام، شرکت آمریکایی تولیدکننده تراشه، رسما مودم اسنپدراگون X50 را براساس تکنولوژی 5G معرفی کرد. این شرکت همچنین لیستی از ۱۸ سازنده‌ی بزرگ سخت‌افزار که از فناوری مودم X50 و 5G در سخت‌افزارهای آینده خود استفاده خواهند کرد منتشر کرده است.

نسخه نهایی مودم x50 با فرکانس ۶ گیگاهرتز کار می‌کند و در کنار حفظ یک شبکه پایدار 4G به شبکه 5G متصل می‌شود. کوالکام اظهار کرده است که پهنای‌باند بسیار بالای این تکنولوژی ممکن است اتصالات فیبر‌نوری را در آینده منسوخ کند.
مودم x50 با فرکانس ۶ گیگاهرتز کار می‌کند و در کنار حفظ شبکه پایدار 4G به شبکه 5G متصل می‌شود. کوالکام اظهار کرده است که پهنای‌باند بسیار بالای این تکنولوژی ممکن است اتصالات فیبر‌نوری را در آینده منسوخ کند.

الکس کاتوزیان، معاون‌ارشد و مدیر‌کل شرکت کوالکام، گفت:

کوالکام تمام تلاش خود را خواهد کرد تا با گسترش اتصالات و شبکه‌های 5GNR در دستگاه‌های تلفن‌همراه و مودم اسنپدراگون‌ X50‌، مصرف‌کنندگان به نسل جدید ارتباطی دسترسی هرچه‌بهتری داشته باشند. هر چند تعهدات ما با این سازنده‌های برجسته از سراسر جهان اثبات شده است، همان‌طور که در نسل 3G و 4G LTE نشان دادیم با استفاده از تخصص‌ و اصول رهبری فناوری، برای حمایت از راه اندازی موفق 5GNR و حرکت به سوی نوآوری در زمینه‌ی تلفن همراه تلاش خواهیم کرد.

کوالکام لیستی از شرکت‌هایی را که از مودم X50 استفاده می‌کنند به عنوان بخشی از راه‌اندازی تکنولوژی جدید خود منتشر کرد. این لیست شامل سازندگان بزرگ موبایل مانند: ایسوس، اچ‌ام‌دی گلوبال، ال‌جی، اوپو، سونی موبایل، ویوو، اچ‌تی‌سی، شیاومی و زد‌تی‌ای است. همچنین از همکاری‌ بیشتر با شرکت‌هایی مانند: فوجیتسو، اینسیگو نواتل وایرلس، نت‌کام وایرلس، نت‌گیر، شارپ، سیرا وایرلس، تلت، وینگ‌تک و WNC خبر داد.

این شرکت استفاده از تکنولوژی 5G را در زمینه‌هایی مانند گوشی‌های هوشمند، رایانه‌های همیشه‌متصل ،نمایشگرهای پوشیدنی در واقعیت مجازی، واقعیت افزوده و واقعیت گسترده گسترش داده است. همچنین در اعلامیه جداگانه نام برخی از استفاده‌کنندگان دیگر مانند: AT&T, اسپرینت، ورایزن، تلکام بریتانیا، تلکام چین، چین موبایل، یونیکام چین، KDDI، شرکت KT، ال جی اوپلاس، NTT DOCOMO، اورنج سینگتل، تلکام کره جنوبی، تلسترا، TIM و گروه وودافون ذکر شده است.

به‌نظر می‌رسد که کوالکام برنامه‌های زیادی برای این تکنولوژی آینده‌دار دارد و تماشای این‌که چگونه مودم‌های جدید خود را به ویژه در زمینه‌هایی مانند کامپیوترهای همیشه متصل و صفحه‌نمایش‌های پوشیدنی وارد می‌کند، جالب خواهد بود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین