|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۱:۰۲
کد خبر: ۲۰۲۱۱۸
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۳
یاسر هاشمی به تفکر مردمی آیت‌الله هاشمی اشاره کرد و گفت: آیت‌الله هاشمی به جمهوریت نظام به اندازه اسلامیت آن اهمیت قائل بود.
 یاسر هاشمی رفسنجانی امشب در نخستین کنگره استانی بزرگداشت آیت الله هاشمی رفسنجانی اظهار داشت: تا به امروز شاهد برگزاری هزاران مراسم ارتحال و یادبود در روستاها، شهرها و سازمان‌ها بودیم که تعداد آن قابل توجه است و این از نگرش مردمی آیت الله رفسنجانی در طول حیات نشئت می‌گیرد.

وی آیت الله هاشمی رفسنجانی را یکی از موسسان اصلی انقلاب در کنار امام خمینی(ره) برشمرد و گفت: مسئولیت وزارت کشور، ریاست مجلس، ریاست جمهوری، رئیس مجلس خبرگان، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، فرماندهی جنگ در مقاطع مختلف و موسس دانشگاه آزاد اسلامی از افتخارات ایشان است.

فرزند آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بیان کرد: با نزدیک شدن به سالگرد ارتحال ایشان انتظار داشتیم مراسم یادبودی در یکی از سازمان‌هایی که وی در آنها فعال بود برگزار شود اما متوجه شدیم تصمیم جدی برای مراسم سالگرد وجود ندارد، بنابراین سه ماه پیش از سالگرد تصمیم گرفتیم تا کنگره‌ای علمی و فراجناحی که با نگاه به آینده و در راستای تثبیت اهداف انقلاب باشد شکل گیرد.

وی با ابراز خرسندی از برگزاری کنگره‌ها در استان‌ها بیان کرد: مردم پایه‌گذار بزرگداشت برای آیت الله هاشمی رفسنجانی هستند که دیدگاه‌های ایشان در این کنگره‌ها تبیین، پرداخته و دنبال می‌شود.

هاشمی با اشاره به اینکه نگاه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به وفاداری و حضور مردم در پیشبرد اهداف انقلاب در دوران های مختلف از جمله ثبت انقلاب، دفاع مقدس، سازندگی، اصلاحات و تدبیر و امید مهم بود تصریح کرد: ایشان به جمهوریت نظام به اندازه اسلامیت آن اهمیت قائل بود.

وی افزود: اگر امروز می‌بینیم مقابله‌هایی در این تفکر ایجاد می‌شود به این دلیل است که نگرانند که تفکر مردمی و اسلامی ایشان ادامه راه آیندگان باشد و با برگزاری این مراسم امیدواریم کمکی به آیندگان و جوانان باشد که با بزرگان انقلاب بیشتر آشنا شوند و مخالفان نتوانند در مسیر انقلاب انحراف ایجاد کنند.

فرزند آیت الله هاشمی رفسنجانی به نگاه اعتدالی ایشان به عنوان یکی از دستاوردهای اصلی وی اشاره کرد و گفت: ایشان به عنوان فردی که بنیانگذار این تفکر بوده تلاش کرده و در این راه صدمه دیده است.

وی خاطرنشان کرد: اگر تاریخ 150 سال گذشته ایران را مطالعه کنیم واژه‌هایی مانند مصلحت، صبر و خویشتنداری را نمی‌یابیم و شاید بیشتر مهاجرت، فرار و حصر در جریانات سیاسی دیده می‌شود اما امروز نگاه اسلامی در چارچوب عقلانیت حاکم شده که این تفکر با آغاز نظام اسلامی شکل گرفته است.

هاشمی اعتدال را آرمان‌خواهی واقع‌گرایی خواند و گفت: آرمان‌خواهی واقع‌گرایی بیشتر در جمهوری اسلامی دیده می‌شود و آیت‌الله هاشمی در طول حیات خود در این حوزه جدیت به خرج داده است.

وی به زنده نگه داشتن تفکر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی تاکید کرد و افزود: در کنگره مبنای اصلی کار خود را اعتدال فرصت کردیم و نزدیک به 50 مقاله قوی به دست آمده و جنبه علمی موضوع را با نگاه به آینده حفظ کردیم.

منبع: تسنیم
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین