|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۹
کد خبر: ۲۰۲۰۹۰
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۰
وزارت خارجه انگلیس روسیه را عامل یک حمله سایبری سال گذشته دانست. اتهامی که کرملین آن را بی‌پایه و اساس دانسته و رد کرد.
 وزارت خارجه انگلیس روسیه را عامل یک حمله سایبری سال گذشته دانست. اتهامی که کرملین آن را بی‌پایه و اساس دانسته و رد کرد.

به نقل از خبرگزاری رویترز، حمله موسوم به نات پتیا در ژوئن گذشته از اوکراین آغاز شد و از آنجا در سراسر جهان گسترش یافت و عملیات‌ها در بنادر، کارخانجات و دفاتر را متوقف کرد.

وزارت خارجه انگلیس می‌گوید حمله مذکور از سوی ارتش روسیه بوده است. در بیانیه وزارت خارجه انگلیس آمده است علت اینکه به صورت علنی عامل این حمله را اعلام کردیم این است که انگلیس و متحدانش تاکید کنند که هیچ گونه فعالیت سایبری مخرب را تحمل نخواهند کرد. این حمله یک اقدام مجرمانه بود که هدفش خرابکاری بوده است. اهداف اولیه آن بخش‌های مالی، انرژی و دولتی اوکراین بوده است. طراحی غیر منظم آن باعث شد تا بیشتر توسعه یافته و سایر کسب و کارهای اروپایی و روسی را نیز تحت تاثیر قرار دهد.

مسکو پیش از این اتهام دست داشتن در حمله نات‌پتیا را رد کرده بود. شرکت رکیت بن کیسر مستقر در انگلیس و نیز شرکت کشتیرانی دانمارکی ای پی – مولر جزو شرکت‌هایی بودند که هدف حمله قرار گرفتند و خساراتی بالغ بر صدها میلیارد پوند متحمل شدند.

گاوین ویلیامسون وزیر دفاع انگلیس گفت: حمله مذکور بخشی از یک دوره جدید از جنگ است و انگلیس باید آماده پاسخگویی باشد.

او در بیانیه‌ای گفت: ما باید برای مقابله با این تهدیدات جدی آماده باشیم.

پسکوف، سخنگوی کرملین امروز در واکنش به این اتهامات گفت: ما این اتهامات بی‌پایه و اساس را رد می کنیم. این اظهارات درراستای کمپین روسیه هراسی و بدون هیچ مدرک و سندی ایراد می‌شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین