|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۹
کد خبر: ۲۰۱۸۶۰
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۰
محاسبات ابری قدرت بالایی را برای پردازش داده ها و هوش مصنوعی فراهم می کند؛ اما معایبی مانند تأخیر در ارسال و دریافت داده ها را به همراه دارد.
 شرکت آمازون به منظور بهبود خدمات خود در حال تولید تراشه ای مجهز به هوش مصنوعی است.

به گزارش «fossbytes»؛ محاسبات ابری قدرت بالایی را برای پردازش داده ها و هوش مصنوعی فراهم می کند؛ اما معایبی مانند تأخیر در ارسال و دریافت داده ها را به همراه دارد.

شرکت آمازون برای رفع مشکل بالا در حال طراحی تراشه ی هوش مصنوعی خود است که سرعت پاسخگویی الکسا، دستیار صوتی خود را بهبود می دهد. ابزارهایی که از الکسا استفاده می کنند به کمک این تراشه داده های بیشتری را در زمانی کمتر پردازش کرده و تجربه ی بهتری را برای کاربر فراهم می کنند. پیش از این نیز گوگل و اپل با اهدافی تقریباً مشابه شروع به توسعه ی پردازنده های مخصوص به خود کردند.

بعد از تغییر راه بردهای کسب و کار آمازون پیرامون ارائه ی تجربه ی مناسب به کاربران و خدماتی مانند انتقال وجه، زمان پاسخگویی به عاملی حیاتی برای این شرکت تبدیل شده است.

بر اساس گزارش آمازون، هم اکنون 450 نفر در بخش تراشه های این شرکت کار می کنند. همچنین این شرکت در گذشته آناپورنا لبز (Annapurna Labs)، یک سازنده ی اسرائیلی تراشه را خریداری کرد.

عده ای از کارشناسان معتقدند، آمازون در آینده از سخت افزار جدید یاد شده در فروشگاه آنلاین خود نیز استفاده خواهد کرد. همچنین نشانه هایی وجود دارد که این شرکت از تراشه ی هوش مصنوعی در «خدمات وب آمازون» (AWS) نیز بهره خواهد گرفت.

ورود آمازون به حوزه ی ساخت تراشه های مجهز به هوش مصنوعی احتمالا نگرانی هایی را برای انویدیا و اینتل، دیگر فعالان این بخش ایجاد می کند؛ زیرا ممکن است به زودی رقیبی ویژه برای آنها به وجود آید.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین