|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۱:۱۴
کد خبر: ۲۰۱۷۰۷
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۳
در بودجه پیشنهادی ترامپ برای سال مالی ۲۰۱۹ آمده است که طی هفت سال دولت آمریکا بودجه اختصاص داده شده برای ایستگاه بین‌المللی فضایی را قطع خواهد کرد.
 در بودجه پیشنهادی ترامپ برای سال مالی ۲۰۱۹ آمده است که طی هفت سال دولت آمریکا بودجه اختصاص داده شده برای ایستگاه بین‌المللی فضایی را قطع خواهد کرد.

به گزارش کوارتز، پیش‌نویس بودجه ناسا نشان می‌دهد که کاخ سفید قصد دارد بودجه اختصاص یافته برای ایستگاه بین‌المللی فضایی را در سال 2025 قطع کند و در آینده به سوی استفاده از یک ایستگاه تحت مدیریت بخش خصوصی در مدار پایین جو زمین گام بردارد.

این سند پیش‌نویس بودجه نشان می‌دهد که دولت علاقه زیادی به اعزام فضانورد دارد، اما تمایلی به هزینه پول لازم به منظور تسریع برنامه بلندمدت ناسا - که با تأخیر مواجه شده است - برای اعزام فضانوردان آمریکایی بدون بهره‌گیری از سرمایه‌گذاری فزاینده بخش خصوصی ندارد.

در بودجه سال مالی 2019 دولت ترامپ، از ناسا خواسته شده است تا در تمامی سطوح با بخش خصوصی همکاری کند؛ از برون‌سپاری ارتباطات زمین به فضا گرفته تا اعزام فضاپیما به ماه، در حالی که ناسا تلاش‌های خود را بر فناوری‌های مرتبط با اعزام فضانوردان به عمق فضا متمرکز کند. براساس این پیش‌نویس، بودجه ناسا افزایشی 375 میلیون دلاری خواهد داشت و به حدود 20 میلیارد دلار خواهد رسید.

کاخ سفید همچنین به دنبال توقف مشارکت در تأمین بودجه ایستگاه فضایی بین‌المللی طی 7 سال آینده است، و به جای آن در حالی طراحی یک برنامه جدید 150 میلیون دلاری به منظور آماده کردن شرکت‌های خصوصی برای برعهده‌گرفتن مأموریت‌های ایستگاه فضایی بین‌المللی یا جایگزین کردن این سازه فضایی با یک ایستگاه فضایی متعلق به بخش خصوصی است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین