|
|
امروز: جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۴
کد خبر: ۲۰۱۶۹۶
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۶
مرکز روسی آشتی سوریه اعلام کرد اطلاعاتی را به دست آورده است که نشان می‌دهد تروریست‌ها در صدد انجام حمله شیمیایی به استان ادلب سوریه هستند.
 مرکز روسی آشتی سوریه اعلام کرد اطلاعاتی را به دست آورده است که نشان می‌دهد تروریست‌ها در صدد انجام حمله شیمیایی به استان ادلب سوریه هستند.

به گزارش راشا تودی، مرکز روسی آشتی سوریه اعلام کرد اطلاعاتی را به دست آورده است که نشان می‌دهد تروریست‌های جبهه النصره در حال همکاری با کلاه سفید‌ها هستند تا چند مخزن حامل کلر را به یک روستای محلی منتقل کنند و «اقدامی تحریک‌کننده» انجام دهند.

این مرکز اعلام کرد در ساعات پایانی روز دوشنبه، از طریق تماسی تلفنی یکی از ساکنان روستاهای واقع در استان ادلب سوریه از این موضوع اطلاع پیدا کرده است.

بر اساس گفته‌های این منبع، بعدازظهر روز 12 فوریه، عناصر گروه تروریستی جبهه النصره 3 خودروی حامل 20 سیلندر حاوی کلر را همراه با تجهیزات حفاظتی شخصی به روستای سراقب برده اند.

علاوه بر این، بر اساس گفته‌های این منبع، نمایندگان شاخه محلی کلاه سفید‌ها که هرکدام وسایل محافظتی به همراه داشتند، «نحوه اجرای کمک‌های اولیه به ساکنان محلی» را تمرین کردند. در این مانور، کمک به افرادی که دچار مسمومیت شده‌اند، تمرین شده بود.

این اطلاعات منتشر شده، موجب نگرانی مرکز روسی آشتی در سوریه شد. بر اساس بیانیه این نهاد، این اطلاعات نشان می‌دهد تروریست‌های جبهه النصره و کلاه سفیدها در حال طرح‌ریزی حمله شیمیایی دیگری هستند تا مقامات دمشق را متهم کنند.

کلاه سفید‌ها نام گروهی است که از سوی ام.آی.6 انگلیس و طی 2 سال اخیر و به ظاهر برای کمک به غیرنظامیان صدمه دیده از جنگ سوریه راه‌اندازی شده است. حتی کار به جایی رسید که فیلم مستند «کلاه سفیدها» هم ساخته شد و جایزه اسکار گرفت تا بدین ترتیب القاء شود بشار اسد جنایتکار جنگی (!) است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین