|
|
امروز: پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۵
کد خبر: ۲۰۱۶۹۱
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۲
گروه تحریک طالبان پاکستان، با انتشار بیانیه‌ای با تأیید کشته شدن خان سیدسجنا معاون خود در حملات اخیر پهپادی آمریکا، 'مفتی نور ولی' را به عنوان معاون جدید خود معرفی کرد.
 گروه تحریک طالبان پاکستان، با انتشار بیانیه‌ای با تأیید کشته شدن خان سیدسجنا معاون خود در حملات اخیر پهپادی آمریکا، 'مفتی نور ولی' را به عنوان معاون جدید خود معرفی کرد.

رسانه های پاکستان روز شنبه بیست و یکم بهمن ماه جاری با اشاره حملات پهپادی آمریکا در نوار مرزی پاکستان و افغانستان، از کشته شدن 'خان سعید محسود' مشهور به 'خان سجنا' سرکرده شاخه محسود گروه تحریک طالبان پاکستان خبر داده بودند.

پیش از این گفته شده بود که طالبان پاکستان، 'مولوی خاطر' را به عنوان سرکرده شاخه محسود طالبانی ها انتخاب کرده است.

پایگاه خبری اکسپرس تریبیون پاکستان روز شنبه به نقل از منابع اطلاعاتی این کشور گزارش داد: در پی حمله پهپادی آمریکا در منطقه برمل افغانستان یک خودرو کاملا منهدم شد و در آن حمله 'خان سعید محسود' به همراه برادرزاده و دو تن از محافظانش کشته شدند.

گروه تروریستی «تحریک طالبان پاکستان» نیز امروز با انتشار بیانیه‌ای با تأیید خبر کشته شدن «خان سید سجنا» معاون این گروه در حمله اخیر پهپادهای آمریکایی، «مفتی نور ولی» را به عنوان معاون جدید رهبر خود معرفی کرد.

«اعظم طارق محسود» سخنگوی طالبان پاکستان نیز در این خصوص گفت: «مفتی نور ولی» از حمایت کامل «ملافضل الله» رهبر این گروه برخودار است.

آمریکا در سال 2014 'خان سجنا' را در فهرست جهانی تروریست ها قرار داده بود.

رسانه های اردو زبان پاکستان نیز روز شنبه با انتشار اخباری با بیان حملات پهپادی آمریکا نوشتند که شمار کشته شدگان در حمله پهپادی آمریکا در خاک افغانستان به هفت تن افزایش یافته است.
در گزارش رسانه های پاکستان آمده بود که چهار نفر از جمله 'خالد سنجا' سرکرده گروه محسود طالبان پاکستان در آن حمله کشته شدند.

جنبش طالبان پاکستان (TTP) که به جای طالبان پاکستان نامیده می‌شود، سازمانی فراگیر از گروه‌های شبه‌نظامی است که در شمال‌غربی پاکستان، در مناطق قبیله‌ای فدرال در طول مرز افغانستان مستقر هستند.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین