|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۴
کد خبر: ۲۰۱۶۱۹
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۱
علی پروین همیشه یکی از کسانی است که در مواقع که پای منافع ملی در میان است از نگاه رنگی اش عبور می کند. او با وجود آنکه عصاره پرسپولیس است اما همیشه استقلال را تیم دومش دانسته و از آن حمایت کرده است. در آستانه رقابت های لیگ قهرمانان آسیا با سلطان گفت و گویی انجام دادیم که در زیر می خوانید:
  علی پروین در گفت‌وگو با روزنامه سازندگی درباره سرنوشت دو تیم سرخابی پایتخت در لیگ قهرمانان آسیا ابراز امیدواری کرد: به حق پنج‌تن هر دو تیم موفق می‌شوند.

علی پروین همیشه یکی از کسانی است که در مواقع که پای منافع ملی در میان است از نگاه رنگی اش عبور می کند. او با وجود آنکه عصاره پرسپولیس است اما همیشه استقلال را تیم دومش دانسته و از آن حمایت کرده است. در آستانه رقابت های لیگ قهرمانان آسیا با سلطان گفت و گویی انجام دادیم که در زیر می خوانید:

-نظرتان راجع به بازی های استقلال و پرسپولیس در لیگ قهرمانان چیست؟

من دوست دارم هم پرسپولیس و هم استقلال نتیجه بگیرند. هردو نماینده های فوتبال کشورمان هستند و هرچقدر جلوی تیم های خارجی خوب عمل کنند به نفع همه است. اینجا بحث آبروی ایران مطرح است و دیگر موضوع استقلال و پرسپولیس نیست. از نظر بحث فنی هم باید بگویم همه تیم هایی که در آسیا حضور دارند بهترین های کشورشان هستند و همه بازی ها از نظر من چه برای استقلال و چه برای پرسپولیس سخت است. امیدوارم هردو نتایج خوبی بگیرند.

-فکر می کنید چرا استقلال غالبا در آسیا موفق تر از پرسپولیس عمل کرده است؟

من این را قبول ندارم که استقلال موفق تر از پرسپولیس بوده است. در همین آخرین دوره پرسپولیس تا چهارتا بالا رفت و اگر بدشانسی نمی آورد شاید قهرمان می شد. در بعضی بازی ها مثل دربی بحث مهره نیست بحث قرعه و مسایل روحی و روانی هم هست. پرسپولیس اگر بازی هایش را در آزادی برگزار می کرد فرق داشت تا اینکه در دبی یا عمان بازی کرد. مهم اما این است که من دوست دارم تیم های ما نتیجه بگیرند. نمی خواهم رنگی صحبت کنم و همانطور که گفتم این بازی های خیلی شبیه دربی هستند و همیشه تیمی که مهره بیشتر دارد برنده نمی شود.

-پیش بینی تان از نتایج دو تیم در آسیا چیست؟

همیشه قبل از دربی ها یا بازی های مهم خبرنگاران به من زنگ می زنند و می پرسند که پیش بینی ام چیست. من اما پیش بینی نمی کنم فقط به حق پنج تن امیدوارم نتیجه بگیرند چون دلخوشی مردم اینروزها فقط فوتبال است و با برد این تیم ها کیف می کنند. خداکند اینبار طرفدارهای تیم های ایران پشت هم بایستند. من مثل دفعه قبل از پرسپولیسی ها خواستم استقلال را حمایت کنند بازهم می خواهم همین کار را انجام بدهند و البته استقلالی ها هم از پرسپولیس حمایت کنند. من فکر می کنم استقلال و پرسپولیس بتوانند از این مرحله صعود کنند.

-ستاره های استقلال و پرسپولیس در این بازی ها کیستند؟

من بیشتر حواسم به پرسپولیس هست ، پرسپولیس خوب بازی می کند ، قهرمان لیگ شده و امسال هم قهرمان می شود. تیم هماهنگی داریم اما علیپور اینروزها خیلی خوب بازی می کند . باید حواسش باشد تحت تاثیر فشار و حواشی قرار نگیرد. بازی کردن در پرسپولیس سخت است اما با اینحال علیپور واقعا خوب کار می کند. در استقلال هم با آمدن آقا شفر وضعیت بهتر شده و تیم بهتر نتیجه می گیرد. با اینکه استقلال رقیب ما است اما دوست دارم نتیجه بگیرد. دلم می خواهد بازیکنان دو تیم در این بازی ها مثل فنر باشند تا در تیم های ایرانی در آسیا بدرخشند.

 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین