|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۵
کد خبر: ۲۰۱۵۶۸
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۰
ثروتمندترین فرد جهان با تمام ثروت خود می‌تواند تنها مخارج پنج روز دولت آمریکا را بپردازد.
 ثروتمندترین فرد جهان با تمام ثروت خود می‌تواند تنها مخارج پنج روز دولت آمریکا را بپردازد.

بلومبرگ در شاخص " رابین هود" ۲۰۱۸ خود، به بررسی این موضوع پرداخته است که اگر ثروتمندترین فرد یک کشور مخارج دولت کشور متبوع خود را بپردازد، چند روز طول خواهد کشید تا ثروت این افراد تمام شود.

در این شاخص ۴۹ کشور با سیستم‌های سیاسی و انواع مخارج دولتی متفاوت و ثروتمندترین فرد هر کشور انتخاب شده است و خالص ثروت آن‌ها تا پایان دسامبر ۲۰۱۷، با مخارج روزانه دولت‌ها مقایسه شده است. در این فهرست تنها در چهار کشور آنگولا، استرالیا، شیلی و هلند، ثروتمندترین افراد کشورها را زنان تشکیل می‌دهند.

در این فهرست فرض شده است که دولت‌ها ناگهان فاقد منابع لازم اداره خود شوند و ثروت ثروتمندترین فرد آن ها به این منظور اختصاص یابد، آمار و ارقام مربوطه از فهرست میلیاردرهای بلومبرگ و برآورد صندوق بین المللی پول از مخارج دولت‌ها گرفته شده است.

طبق شاخص رابین هود، جان فردریکسن- ثروتمندترین فرد قبرس- با ثروت ۱۰ میلیارد دلاری خود می‌تواند هزینه اداره دولت این کشور به مدت ۴۴۱ روز را تقبل کند و از این نظر قبرس طولانی‌ترین مدت دوام را خواهد داشت. دولت قبرس که هزینه اداره روزانه آن حدود ۲۳.۶ میلیون دلار برآورد می شود دارای جمعیت کمی است و به همین دلیل هزینه‌های کمتری در رفاه و امنیت عمومی می کند. اقتصاد قبرس عمدتا بر پایه گردشگری و خدمات استوار است.

پس از قبرس، گرجستان قرار دارد که دولت آن می‌تواند با ثروت ثروتمندترین فرد خود به مدت ۴۳۰ روز فعال باشد و پس از این کشور هنگ کنگ با ۱۹۱ روز، مالزی با ۹۵ روز و نیجریه با ۹۴ روز قرار دارند.

در مقایسه بین کشورها، ژاپن، لهستان و چین گران‌ترین دولت‌های دنیا محسوب می‌شوند و ثروتمندترین افراد این کشورها تنها می‌توانند هزینه چهار روز اداره دولت ها را تامین کنند. جک ما- بنیان گذار علی بابا- شانزدهمین فرد ثروتمند جهان با ۴۷.۸ میلیارد دلار ثروت خالص تنها می‌تواند هزینه ۴ روز دولت چین را تامین کند.

جف بزوس ثروتمندترین فرد جهان هم با ثروت بیش از ۹۹ میلیارد دلاری خود تنها می‌تواند دولت آمریکا را برای ۵ روز تامین مالی کند. سایر کشورهایی که با ثروت ثروتمندترین افراد خود می‌توانند برای پنج روز اداره شوند شامل کانادا، آلمان، ترکیه و انگلیس هستند.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین