|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۳:۳۷
کد خبر: ۲۰۱۵۶۲
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۳
رئیس‌جمهور روسیه ساعاتی پس از انتشار خبر هماهنگی ترامپ و نتانیاهو برای الحاق بخش‌های جدیدی از سرزمین فلسطین به اراضی اشغالی، با همتای آمریکایی خود مذاکره تلفنی کرد.
 «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در تماس تلفنی با «دونالد ترامپ» همتای آمریکایی‌اش در خصوص مناقشه موجود میان فلسطینی‌ها و صهیونیست‌ها با طرف آمریکایی مذاکره کرد.

هنوز از محتوای این مذاکره تلفنی، خبری بیشتری در دست نیست اما چشمگیرترین تحول روزهای اخیر در سرزمین‌های اشغالی، غیر از سرنگونی جنگنده متجاوز اسرائیلی توسط پدافند ارتش سوریه، فاش شدن خبر مذاکره «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با ترامپ در خصوص شهرک‌های کرانه باختری بود.

آنطور که جروزالم پست خبر داده، نتانیاهو گفته که مدتی است در خصوص الحاق شهرک‌های صهیونیست‌‌نشین کرانه باختری به اراضی اشغالی، با آمریکایی‌ها در تماس است.

قوانین بین‌الملل اراضی اشغال شده پس از سال 1967 را، متعلق به فلسطینی‌ها و سکونت صهیونیست‌ها در شهرک‌های انبوه ساخته شده در این منطقه را غیرقانونی می‌داند؛ در قواعد بین‌الملل البته حکم الزام‌آوری برای محدود کردن حقوق بین‌المللی ساکنین این شهرک‌ها پیش‌بینی نشده و این مخالفت قانونی فقط در حد جوهری بر روی کاغذ باقی مانده است.

علاوه بر بی‌ثمر بودن قوانین بین‌المللی برای مبارزه با کنده شدن تدریجی زمین‌های بیشتر و بیشتر از فلسطین و الحاقشان به اراضی اشغالی، ترامپ هم فکرهایی برای فلسطین در سر دارد که شاید آن هم در مذاکره امشب پوتین با وی، گنجانده شده باشد.

آنطور که «استیو بنن» مشاور اخراجی ترامپ فاش کرده، ترامپ طرحی با نام «قرارداد قرن» را روی میز گذاشته که بر اساس آن، کرانه باختری در خاک کشور اردن و غزه در مصر هضم می‌شود تا خیال آمریکا و اسرائیل از فلسطین و آرمانش راحت شود.
منبع: فارس
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین