کد خبر: ۲۰۱۴۰۵
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۳:۴۰
صندوق کودکان ملل متحد در بیانیه‌ای از وضع وخیم کودکان عراقی پس از جنگ با گروه تروریستی داعش خبر داد.
 صندوق کودکان ملل متحد در بیانیه‌ای از وضع وخیم کودکان عراقی پس از جنگ با گروه تروریستی داعش خبر داد.

به گزارش رویترز، صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) روز یکشنبه اعلام کرد در پی جنگ با عناصر داعش، اکنون از هر 4 کودک عراقی، یک کودک در فقر به سر می‌برد و 4 میلیون کودک عراقی نیازمند کمک هستند.

یونیسف روز یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد سازمان ملل متحد 150 حمله به مراکز آموزشی و 50 حمله به مراکز بهداشتی و درمانی را از سال 2014 در عراق تایید کرده است. در این بیانیه خاطرنشان شده است نیمی از مدارس عراق نیازمند تعمیرات هستند و تحصیلات بیش از سه میلیون کودک عراقی متوقف شده است.

عراق که تمام مناطقی را که در سال‌های 2014 و 2015 به دست تروریست‌ها اشغال شده بود آزاد کرده است، در ماه دسامبر سال گذشته میلادی پیروزی خود بر گروه تروریستی داعش را اعلام کرد. این کشور اکنون در تلاش است 100 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی را در بخش‌های حمل و نقل، انرژی و کشاورزی به منظور بازسازی این کشور و توسعه اقتصاد آن کسب کند.

کویت در روزهای 12 تا 14 فوریه کنفرانسی با محوریت بازسازی عراق برگزار خواهد کرد.

گیرت کاپلر، مدیر منطقه‌ای یونیسف در خاورمیانه و شمال آفریقا، در این‌باره گفت: «کودکان، آینده عراق هستند. کنفرانس کویت برای عراق که در هفته جاری برگزار خواهد شد، فرصتی برای سران جهان است تا نشان دهند آماده سرمایه‌گذاری برای کودکان هستند. با سرمایه‌گذاری برای کودکان، نشان می‌دهیم که قصد داریم برای بازگرداندن ثبات به عراق، سرمایه‌گذاری کنیم.»

مقامات آمریکا و کشورهای غربی اعلام کرده اند واشنگتن، که مدعی مبارزه با تروریست‌هاست، قصد ندارد در کنفرانس کویت مبلغی را برای کمک به عراق در نظر بگیرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین