|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۳
کد خبر: ۲۰۱۳۹
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۰
نماینده انگلستان در گروه ۱+۵ به مدت چهل و پنج دقیقه با وزیر امور خارجه ایران به رایزنی و گفت‌وگو پرداخت و رایزنی‌های امروز درباره تمدید مذاکرات و زمان آن در جریان است و تا آخر شب نیز ادامه دارد.

در ادامه رایزنی‌های امروز (پنجشنبه) در وین پایتخت اتریش بین ایران و ۱+۵ (آلمان، فراننسه، انگلستان، روسیه، چین و آمریکا) درباره نحو ادامه مذاکرات و تمدید و زمان آن، سایمون گس نماینده انگلستان در گروه ۱+۵ به مدت چهل و پنج دقیقه با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در هتل پله کوبورگ شهر وین (محل استقرار روسای هیأت‌های ایران و ۱+۵) به رایزنی و گفت‌وگو پرداخت.

در حال حاضر نیز مشورت‌های داخلی بین اعضای ۱+۵ در این باره در جریان است. برخی از منابع دیروز از توقف مذاکرات در روز جمعه و احتمال تمدید آن خبر دادند و در عین حال گفتند که تمدید مذاکرات هنوز مورد موافقت تیم مذاکره کننده ایرانی قرار نگرفته است و پس از آن بود که محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران اعلام کرد که بسیار دشوار است طی دو سه روز آینده تصور کنیم راه حلی با همه جزییاتش در دسترس باشد، ولی امکان تصمیم گیری درباره نحوه ادامه کار وجود دارد.

ظریف درباره اینکه گفته شده تا جمعه مذاکرات متوقف و دوباره از سر گرفته خواهد شد نیز گفت: هنوز تصمیمی گرفته نشده است، بحث‌های مختلفی بوده، اروپایی‌ها گرایش‌هایی‌ دارند درباره زمانی که نیاز دارند، آمریکایی‌ها حرف‌های دیگری دارند. ما گفته‌ایم تا ۲۰ جولای آماده‌ایم مذاکره ‌کنیم و هر زمان احساس کنیم مذاکرات به حدی رسیده که باید متوقف شود یا به شکل دیگری ادامه یابد آماده تصمیم گیری هستیم اما هنوز چنین تصمیمی توسط هیچ کس گرفته نشده است.

در همین راستا ظریف و کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره نحوه مذاکرات و تمدید و زمان آن به مدت یک ساعت و ۱۵ به گفت‌وگو پرداختند.
منبع: فارس
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین