|
|
امروز: پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۸
کد خبر: ۲۰۱۱۶۴
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۹
میزان فروش گیشه و فیلم‌های روی پرده، در هر مقطعی به سلسله موارد مختلفی بستگی دارد که باعث می‌شود در هر یک از فصل‌های اکران، شاهد فروش متغیری باشیم.
 میزان فروش گیشه و فیلم‌های روی پرده، در هر مقطعی به سلسله موارد مختلفی بستگی دارد که باعث می‌شود در هر یک از فصل‌های اکران، شاهد فروش متغیری باشیم.

در کنار تمام این عوامل از داستان گرفته تا زمان و شیوه اکران هر اثر، برخی اتفاقات بیرونی مثل جشنواره فیلم فجر، با توجه به گستردگی که دارند، تأثیر قابل توجهی روی این مسأله می‌گذارند، در واقع آمار فروش فیلم‌ها در این 2 هفته، یعنی پیش و پس از جشنواره، افت محسوسی را نشان می‌دهد، که طبعاً به تصرف خیلی از سانس‌ها و سالن‌ها توسط جشنواره برمی‌گردد. افتی که گاه بیش از نصف فروش در روزهای معمولی بوده و البته دربرخی از فیلم‌ها نیز با دوز کمتری این موضوع به چشم می‌خورد.

به عنوان نمونه کمدی اجتماعی «آینه بغل» که در هفته پیش از آغاز جشنواره فروشی حدود 2 میلیارد تومان داشت، در این هفته تنها فیلمی بود که با وجود افتی که اتفاق افتاد حدود یک میلیارد تومان فروخت. این فیلم به کارگردانی آقای منوچهرهادی و تهیه‌کنندگی آقایان منصور سهراب‌پور و امیر پروین‌حسینی با بازی خانم‌ها و آقایان محمدرضا گلزار، جواد عزتی، یکتا ناصر، نازنین بیاتی، سیامک صفری، مه لقا باقری، رضا نیکخواه و بهاره رهنما، در 9هفته، 16 میلیارد و 886 میلیون تومان فروش داشت و همچنان در جایگاه اول جدول قرار دارد.

«عشقولانس»
فیلم بعدی که با فروش 229 میلیون تومانی همراه بود، «عشقولانس» به کارگردانی آقای محسن ماهینی و تهیه‌کنندگی آقای عبدالله باکیده است که پیشتر فروشی حدود 305 میلیون تومان داشت. خانم‌ها و آقایان اکبرعبدی، سحر قریشی، علی صادقی، بهاره افشاری، لعیا زنگنه، فریبا کوثری، چنگیز وثوقی، محمود پاک نیت، فریبا متخصص ، شیرین بینا ، نیما شاهرخ شاهی، محسن افشانی، آرش نوذری، آوا دارویت، حدیثه تهرانی و... از بازیگرانی‌اند که در این فیلم که در 4 هفته 1 میلیارد و 160 میلیون تومان فروخته است، حضور دارند.

«دخترعمو و پسرعمو»
«دختر عمو و پسرعمو» به کارگردانی خانم روح‌انگیز شمس کمدی دیگری است که با 135 میلیون تومان در جایگاه سوم جدول فروش قرار دارد، 260میلیون تومان حدود فروش این فیلم در پیش از جشنواره است.
.در این فیلم خانم‌ها و آقایان مجید صالحی، نیوشا ضیغمی، لاله مرزبان، فاطمه گودرزی، مریم امیرجلالی، محمود عزیزی، مهدی صبایی و نسیم فروغ و معصومه محمدپور به ایفای نقش پرداخته‌اند. همچنین یک‌میلیارد و 380 میلیون تومان فروش کل این فیلم در 6 هفته است.

«کمدی انسانی»
«کمدی انسانی» که در قالب یک اثر کمدی-تراژدی است، با وجود هفته از اکرانش حدود 550 میلیون تومان فروخته است. این فیلم در هفته گذشته 119 میلیون و 400 هزار تومان و پیش از جشنواره حدود 200 میلیون تومان فروش داشت. این فیلم به کارگردانی و تهیه‌کنندگی محمدهادی کریمی با حضور خانم‌ها و آقایان علیرضا شجاع‌نوری، هومن سیدی، آرمان درویش، لیلا زارع، فرخ نعمتی، هستی مهدوی‌فرد، مهوش افشارپناه، عباس احمدی‌مطلق، سعیده عرفان، زینب قادری، حمیدرضا سام‌خانیان، فتاح نظریان، بابک جعفریه، عطا مرادی و بهاره کیان‌افشار و نیکی کریمی داستانی را روایت می کنند که از دهه ۳۰ تا دهه ۶۰ شکل گرفته و در آن فراز و فرودهای شخصیتی را روایت می‌کند که مجبور است شبیه مردمان پیرامونش شود.

«پل خواب»
فیلم «پل خواب» به کارگردانی و تهیه کنندگی آقایان اکتای براهنی و جهانگیر کوثری نیز هفته گذشته 116میلیون تومان فروش داشت و با افتی بیش از 80 میلیون تومان در جایگاه پنجم جدول فروش قرار گرفت. آقایان و خانم‌ها ساعد سهیلی، هومن سیدی، اکبر زنجانپور، آناهیتا افشار، علیرضا ثانی فر و حسام شجاعی در این فیلم که در ژانر اجتماعی است ایفای نقش کرده‌اند.

افت 100 میلیونی
حدود 68 میلیون تومان رقم فروشی است که فیلم «سدمعبر» به کارگردانی آقای محسن قرائی، در هفت روز گذشته داشته است، این فیلم پیش از این روزها حدود 170میلیون تومان فروش داشت و در کل نیز در طول 6 هفته، یک میلیارد و 150 میلیون تومان فروخت.
خانم‌ها و آقایان حامد بهداد، باران کوثری، نادر فلاح، اکبر رحمتی، آوا شریفی، عرفان ناصری، مرتضی آقاحسینی، بهرام سروری نژاد، سجاد رحیمی، غلامعلی رضایی، نگارعابدی، علیرضا کمالی نژاد، گیتی قاسمی، حسام محمودی و... از بازیگران این فیلم هستند.

«حریم شخصی»
فیلم «حریم شخصی» به کارگردانی احمد معظمی در هفته‌ای که گذشت 40 میلیون تومان فروخت و 91 میلیون تومان هم میزان فروش این فیلم پیش از فجر است. آقایان و خانم‌ها میلاد کی‌مرام، اندیشه فولادوند، بهنوش بختیاری، حضور رعنا آزادی‌ور و امیر آقایی حضور دارند.

«ثبت‌باسندبرابراست»
فیلم «ثبت با سند برابراست» به کارگردانی آقای بهمن گودرزی و تهیه‌کنندگی آقای مجتبی متولی نیز با بیش از 30 میلیون کاهش نسبت به قبل حدود 30 میلیون تومان فروخت. در این فیلم خانم‌ها و آقایان نیوشا ضیغمی، فرزاد حسنی، سحر قریشی، الهام حمیدی، علی مشهدی، سپند امیرسلیمانی، آیدا جعفری، یزدان فتوحی، مهران رجبی، پوریا پورسرخ و محمدرضا شریفی‌نیا بازی می‌کنند.

«کلیله و دمنه»
در این میان انیمیشن «کلیله و دمنه» با وجود کاهش کلی در فروش، در هفته‌ای که گذشت با صعود چند‌پله‌ای در جایگاه نهم جدول و پیش از فیلم «خالتور» قرار گرفت. 25 میلیون تومان حدود فروش این فیلم است که پیشتر نزدیک به 60 میلیون تومان فروش داشت. این انیمیشن به کارگردانی و تهیه کنندگی آقای علیرضا توکلی بینا و خانم زهرا هاشمی با گذشت 6 هفته از اکرانش بیش از 241 میلیون تومان فروخت.

«خالتور»
25 میلیون تومان نیز آمار فروش کمدی موزیکال «خالتور» به کارگردانی آقای آرش معیریان و تهیه‌کنندگی آقایان عبدالله علیخانی و محمدحسین فرحبخش است که حدود 30 میلیون تومان افت داشت. در این کمدی آقایان و خانم‌ها، محمدرضا شریفی‌نیا، پوریا پورسرخ، مهران غفوریان، علی صادقی، سحر قریشی و مریم امیرجلالی بازی می‌کنند. در ادامه جدول فروش این هفته نیز فیلم‌ها و انیمیشن‌های «فهرست مقدس»، «افسانه گل آباد»، «راز سیاوش» و... قرار دارند. با این حال در وهله اول توجه برنامه‌ریزان جشنواره به سالن‌های مردمی و مخاطبانی که مایلند آثار موجود در این دوره را رصد کنند، جزو اتفاقات مطلوبی است که در هر دوره به طریقی رخ می‌دهد، با این حال در این شرایط از آن جایی که فروش فیلم‌های غیر جشنواره‌ای به شدت تحت‌الشعاع قرار می‌گیرند، باید برنامه‌ریزی دقیق‌تری قبل از اکران کارهایی که به این برهه زمانی پیوند می‌خورند، صورت بگیرد تا حق آنها نیز در بین روزهای پر تلاطم این رویداد هنری ضایع نشود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین