|
|
امروز: پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۷
کد خبر: ۲۰۱۱۶۱
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۶
علی محمد سابقی رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران درمالزی مورد برنامه های این جشنواره فرهنگی ایام دهه فجر در این کشور در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت: هدف از برگزاری این نمایشگاه ایجاد بستر مناسب برای تقویت ارتباطات میان نسل های آینده دو ملت است.
  نخستین جشنواره مشترک کودکان ایران و مالزی با عنوان ' دانش ، قصه و جوانان' درایام دهه فجر سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی امروز - شنبه- با حضور سفیر و رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و تعدادی از هنرمندان ایرانی و مالزیایی و علاقه مندان به ادبیات کودکان درکوالالامپور آغاز به کار کرد.

 این جشنواره چهاررروزه توسط رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در مالزی با همکاری شورای کتاب کودک و چند نهاد دیگر مالزی در روزهای 10 تا 13 فوریه (21 تا 24 بهمن) در محل گالری پتروساینس کوالالامپور آغاز به کار کرد.

علی محمد سابقی رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران درمالزی مورد برنامه های این جشنواره فرهنگی ایام دهه فجر در این کشور در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت: هدف از برگزاری این نمایشگاه ایجاد بستر مناسب برای تقویت ارتباطات میان نسل های آینده دو ملت است.

وی با بیان اینکه کودکان امروز رهبران آینده جامعه خواهند بود:،تاکید کرد فعالیت های فرهنگی در حوزه کودکان بستر رشد ذهنی و شخصیتی آنها را فراهم می سازد.

نمایشگاه تصویرگران کتاب کودک ، آشنا کردن کودکان با مبانی نوین علم و فناوری ، برپایی کارگاههای آموزشی هنرمندان و تصویرگران ایرانی برای هنرمندان مالزیایی از جمله برنامه های این جشنواره است که با حضور یک گروه چهار نفره از هنرمندان ایرانی و تعدادی از هنرمندان مالزیایی فعال در عرصه ادبیات و تصویرگری کتاب کودک در کوالالامپور درحال برگزاری است.

قرار است در این جشنواره فرهنگی برنامه‌های متنوعی مانند نمایشگاه تصویرگری کتاب کودک با نمایش آثار هنرمندان تصویرگر مالایی- ایرانی و برپایی کارگاههای آموزشی با حضور هدی حدادی، نسیم نوروزی ، کمال طباطبایی و علی بوذری برگزار شود.

برپایی سمینار کتاب کودک با حضور استادان ایرانی و مالایی، کارگاه آموزشی برای کودکان و نوجوانان درزمینه آشنایی با علم ریاضی،قصه‌گویی و مسابقه نقاشی نیز از جمله فعالیت های دیگر این جشنواره فرهنگی در ایام دهه فجر انقلاب اسلامی در مالزی است.

هنرمندان تصویرگر ایرانی و مالزیایی شرکت کننده در این جشنواره معتقدند دو کشور از ادبیات غنی در حوزه کودکان برخوردارند و همچنین آثار خوبی دراین زمینه منتشر شده است و هنرمندان دو کشور به خوبی می توانند تجربیات خود را برای غنا بخشیدن به این رشته هنری به اشتراک بگذارند.

هنرمندان مالزیایی حاضر دراین جشنواره نیزمعتقدند این رویداد فرهنگی فرصت مناسبی را برای آشنایی بیشتر با ادبیات ایران در حوزه کودکان و نوجوانان فراهم ساخته است.

منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین