|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۷
کد خبر: ۲۰۱۱۴۷
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۷
وزارت خارجه لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد، در خصوص سوء استفاده رژیم صهیونیستی از حریم هوایی این کشور برای انجام حملات هوایی علیه پایگاه‌هایی در سوریه به شورای امنیت شکایت خواهد کرد.
 وزارت خارجه لبنان از قصد خود برای طرح شکایت علیه اسرائیل در شورای امنیت در پی نقض حریم هوایی‌اش توسط جنگنده‌های اسرائیلی برای حمله به سوریه خبر داد.

 وزارت خارجه لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد، در خصوص سوء استفاده رژیم صهیونیستی از حریم هوایی این کشور برای انجام حملات هوایی علیه پایگاه‌هایی در سوریه به شورای امنیت شکایت خواهد کرد.

این وزارتخانه در ادامه حملات جنگنده‌های اسرائیلی به سوریه را محکوم کرده و بر حق مشروع خود در دفاع از اراضی‌اش و مقابله با هرگونه حمله‌ای که از سوی اسرائیل آغاز شود، تاکید کرد.

 در ادامه این بیانیه آمده است که جبران باسیل، وزیر خارجه لبنان روز پنج‌شنبه هشتم فوریه جاری بخش‌نامه‌های خود را به هیئت دائم لبنان در مقر سازمان ملل در نیویورک برای طرح شکایت از اسرائیل به شورای امنیت ارائه کرده و در آنها نسبت به فرجام نقض حریم هوایی لبنان توسط جنگنده‌های اسرائیلی برای حمله به سوریه هشدار داده و این گونه اقدامات محکوم شده است.

در ادامه این بخش‌نامه‌ها آمده است، چنین سیاست‌های خصمانه‌ای که اسرائیل در پیش گرفته ثبات منطقه را تهدید می‌کند، به همین علت وزارت خارجه لبنان از کشورهای مربوطه می‌خواهد مانع از این اقدامات اسرائیل شوند.

دفتر ریاست جمهوری لبنان نیز  با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، میشل عون، رئیس جمهوری این کشور از بامداد امروز (شنبه) تحولات ناشی از حملات هوایی اسرائیل به اراضی سوریه را دنبال می‌کند و گزارش‌های نظامی و امنیتی متعددی را درباره این حملات که ترکش‌های‌ آن به منطقه البقاع در لبنان نیز اصابت کرده، دریافت نموده است.

در این بیانیه آمده است، میشل عون در تماس‌های تلفنی با نبیه بری، رئیس پارلمان و سعد حریری، نخست وزیر این کشور به رایزنی درباره تحولات اخیر  و موضعگیری‌هایی که احتمال می‌رود در برابر این تحولات اتخاذ شوند، پرداخت.

همچنین رئیس جمهوری لبنان امروز تماس‌های تلفنی از سوی یعقوب الصراف، وزیر دفاع ملی و ژوزف عون، فرمانده ارتش این کشور برای بررسی و پیگیری تحولات اخیر دریافت کرد.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین