|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۹
کد خبر: ۲۰۱۱۰۳
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۹
به گفته ستاد کل ارتش ترکیه، این عملیات با هدف برقراری امنیت و ثبات در امتداد مرزهای ترکیه و این منطقه و نیز حفاظت از مردم سوریه علیه سرکوب و ظلم ترویست‌ها انجام می‌شود.
 وزیر خارجه ترکیه موضع جامعه بین‌المللی درباره عملیات شاخه زیتون را که اکنون در استان عفرین سوریه در جریان است، به باد انتقاد گرفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه گفت: وقتی عملیات سپر فرات علیه داعش را آغاز کردیم، هیچ کشوری به ما نگفت که "لطفا حواستان به غیرنظامیان باشد و لطفا آن را در سریعترین زمان ممکن به پایان برسانید، یا چرا شما این عملیات را آغاز کردید؟" اما زمانی که ما عملیات ضد پ‌ک‌ک/ پ‌ی‌د(کردهای سوریه) را شروع کردیم، آنها گفتند "ما نگرانی‌های امنیتی شما را درک می کنیم اما حواستان به این باشد، حواستان به آن باشد. آن را کوتاه کنید، حواستان به غیرنظامیان باشد." آنها همچنین شروع به تحریف انگیزه‌های این کمپین کردند.

به نقل از خبرگزاری آناتولی،چاووش‌اوغلو در کنفرانسی تحت عنوان "دیدگاه سیاست خارجی ترکیه" در استانبول گفت آنکارا از یک سیاست خارجی پیشرو و بشردوستانه پیروی می‌کند. او افزود: با این سیاست پیشروی ترکیه، ما به کشوری در جهان تبدیل شدیم که حرفی برای گفتن دارد و به یک عامل مهم تبدیل شدیم.  

رئیس دستگاه دیپلماسی ترکیه با اشاره به ادامه عملیات عفرین گفت: یکی از اولویت‌های سیاست خارجی ما مبارزه علیه انواع گروه‌های تروریستی، نه فقط در داخل بلکه در خارج است. فرقی هم نمی‌کند که آن پ‌ک‌ک، داعش یا فتو (سازمان مرتبط با فتح‌الله گولن) باشد.

او تاکید کرد: عملیات‌های ما در ترکیه، در سوریه علیه برادران و خواهران ما که ساکن این منطقه هستند، نیست. عملیات‌های ضد پ‌ک‌ک ما در عراق علیه محلی‌ها نیست. امروز ترکیه میزان ۳۵۰ هزار کرد سوریه است. در حالی که پ‌ی‌د کنترل حدود ۲۵ درصد اراضی سوریه را در دست دارد اما هیچکدام از این کردها در ترکیه نمی‌خواهند به آنجا بازگردند. به محض اینکه عملیات سپر فرات ما تکمیل شد، حدود ۱۰۰ هزار تن از برادران و خواهران ما به آن منطقه برگشتند.      

ترکیه در ۲۰ ژانویه عملیات شاخه زیتون را به بهانه حذف تروریست‌های پ‌ی‌د/پ‌ک‌ک و داعش از عفرین آغاز کرد. به گفته ستاد کل ارتش ترکیه، این عملیات با هدف برقراری امنیت و ثبات در امتداد مرزهای ترکیه و این منطقه و نیز حفاظت از مردم سوریه علیه سرکوب و ظلم ترویست‌ها انجام می‌شود.

در همین حال وزیر امور خارجه ترکیه قرار است ۱۳ فوریه(۲۴ بهمن) در جلسه وزرای خارجه ائتلاف بین‌المللی ضد داعش در کویت شرکت کند. چاووش‌اوغلو از ۱۲ فوریه عازم کویت می‌شود و قرار است ۱۴ فوریه هم در کنفرانس بین‌المللی برای بازسازی عراق شرکت کند.     



در همین زمینه بخوانید
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین