|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۱
کد خبر: ۲۰۱۰۱۲
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۴
در نماز جمعه سلاح به دست می‌گیریم و در محراب می‌ایستیم و محراب هم از حرب یعنی مقابله و آمادگی در برابر دشمن، یعنی آمادگی در مقابل بدخواهان اسلام و اینکه دو خطبه خوانده می‌شود.
 یکی از مراجع تقلید گفت: امام جمعه باید از حیث علمی و تقوا و بیان و مردمی بودن و ارتباط با همه طبقات ممتاز باشد و از وابستگی به حزب و گروه و جناح پرهیز کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، آیت الله حسین نوری همدانی در دیدار حجت الاسلام حاج علی اکبری رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جماعات، نهاد امامت جمعه را مهمترین نهاد روحانیت دانست که واسطه بین نظام و رهبری و حوزه‌های علمیه با مردم است.

وی با تجلیل از خدمات حجت الاسلام والمسلمین تقوی، ریاست سابق این شورا تأکید کرد: نماز جمعه جایگاه بسیار مقدسی است و باید از این فرصت استفاده کرد.

این استاد سطوح عالی حوزه در ادامه افزود: امام جمعه باید از حیث علمی و تقوا و بیان و مردمی بودن و ارتباط با همه طبقات ممتاز باشد و از وابستگی به حزب و گروه و جناح پرهیز کند و فقط تابع سیاست ولی فقیه باشد و نظرات رهبری را تبیین و بیان نماید تا همه اقشار بتوانند با او مرتبط باشند.

وی گفت: امام جمعه باید در طول هفته مطالعه کند تا پاسخگوی نیازهای مردم باشد و همچنین همیشه در بین مردم باشد تا مشکلات آنان را درک کند.

آیت الله نوری همدانی با اشاره به آیات و روایات، نماز جمعه را محلی برای آمادگی در برابر دشمن معرفی کرد و گفت: در نماز جمعه سلاح به دست می‌گیریم و در محراب می‌ایستیم و محراب هم از حرب یعنی مقابله و آمادگی در برابر دشمن، یعنی آمادگی در مقابل بدخواهان اسلام و اینکه دو خطبه خوانده می‌شود.

وی بیان کرد: یکی خودسازی و توصیه به تقوی فردی خود امام و تقوی اجتماعی و خطبه دیگر سیاست به این معنا که زمان شناس بودن، ایجاد بصیرت و آگاهی از اوضاع زمان و جهان و حوادث آن در هفته‌ای که از جمعه قبل گذشت تا این جمعه و همچنین حوادث تا جمعه بعد را پیش بینی و تحلیل کردن و بصیرت و آگاهی مردم را بیشتر نمودن است.

مرجع تقلید شیعیان حفظ و حراست از انقلاب و نظام و ارزش‌ها را یک اصل مهم خواند و با اشاره به سوابق حجت الاسلام حاج علی اکبری گفت: با توجه به مدیریت و شایستگی و اخلاص شما امیدوارم در این عرصه موفق باشید.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین