|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۷
کد خبر: ۲۰۰۸۷۲
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۴
رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) قم با تاکید بر اینکه در زلزله کرمانشاه دولت و مردم خوب به میدان آمدند ادامه داد: در این مدت کوتاه به این وسعت حادثه بیش از این نمی شود کار کرد و هر کس غیر از این بیان کند بی انصافی کرده است.
 عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه می‌توان تهدید زلزله را به فرصت تبدیل کرد گفت: مسئولان اختلاف‌های خود را کنار بگذارند تا مشکلات مردم سریع‌تر حل شود.

سعید جلیلی در جلسه ستاد مدیریت بحران کرمانشاه با تاکید بر اینکه در کنار سختی‌های حوادث تلخی مثل زلزله، زیبایی‌هایی وجود دارد که در شرایط عادی کمتر دیده می شود، اظهار کرد: حوادث تلخی مانند زلزله را می توان به جای تهدید به فرصت تبدیل کرد تا به مشکلات مردم توجه بیشتر وخدمات قوی ‌تر از قبل ارائه گردد. امروز بیش از هر زمان دیگر نیاز است تا اگر اختلافاتی بین مسئولان و دستگاه ها وجود دارد کنار گذاشته شود تا مشکلات مردم را بهتر و با سرعت بیشتر حل کرد. وحدت و هماهنگی بین همه دستگاه ها و مردم کرمانشاه دلگرم کننده و قابل افتخار است.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنانش گفت: وقتی در کمتر از 3 ماه سپاه پاسداران 8 هزار کانکس در این منطقه در اختیار مردم قرار داده است، این خدمات قابل افتخار است زیرا در برخی کشورهای مدعی مانند آمریکا وقتی سیل یا حوادث طبیعی مشابه بوجود می آید خودشان اعلام می کنند بعد از سه ماه هنوز آب و برق آن مناطق نیز قطع است اما در ایران با تلاش شبانه‌روزی، حجم خدمات رسانی به مردم پس از حوادث طبیعی قابل تقدیر است.

وی در ادامه با تقدیر از حجه الاسلام فاطمی‌نسب امام جمعه سرپل ذهاب که از بعد از زلزله به خاطر همدردی با مردم حاضر به سکونت در کانکس نشده و در چادر زندگی می‌کند، گفت: چنین روحیه انقلابی باعث دلگرمی مردم و رمز موفقیت در کارهاست. البته با وجود همه خدمات و تلاش های مردم و مسئولین، همچنان با وضع مطلوب فاصله زیادی داریم و باید تلاش زیادی کرد تا مشکلات مردم کمتر شود. با استناد به موفقیت‌هایی که تا کنون به دست آمده است می‌توان امیدوار بود که در ادامه نیز موفقیت‌های بیشتری حاصل شود و مشکلات مردم به حداقل برسد.

جلیلی اظهار داشت: کمک های مردمی قابل توجه به مناطق زلزله زده نیز نشان می دهد که جامعه ما یک جامعه دینی و انقلابی است چون مردم بی تفاوت نیستند و احساس وظیفه می کنند.

جلیلی خاطرنشان کرد: همه ما می‌دانیم که ساختار اداری کشور نقایص عمده دارد که با دو مولفه بهبود می یابد که اول روحیه انقلابی و دوم استفاده از ظرفیت‌های مردمی است .مثلا در روستای کوییک نیروهای جهادی گفتند هر 27 روز یک واحد مسکونی 140 تا 150 متری، آن هم با مدرن‌ترین فناوری‌های ساخت و ساز و تنها با 50 تا 55 میلیون تومان می سازیم. این ادعا ابتدا کمی اغراق آمیز به نظر آمد اما بعد از مشاهده منازل ساخته شده توسط آنها از نزدیک دیدم با روحیه و عمل انقلابی این ادعا را در عمل اثبات کرده اند.

دولت در زمین لرزه کرمانشاه به خوبی عمل کرد

ایرنا نوشت: آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی روز پنجشنبه در دیدار با اسماعیل نجار معاون وزیر کشور و رئیس ستاد مدیریت بحران با بیان اینکه واقعا دولت محترم و مسئولان در بحران زمین لرزه کرمانشاه نهایت کوشش خود را کردند، اظهار داشت: بسیار بی انصافی بود که در رسانه ها این گونه مطرح شد که مسئولان در منطقه زلزله زده حضور پیدا نکردند.

آیت الله فاضل لنکرانی افزود: به طور قطع اگر دولت مدیریت نمی کرد مساله ای به این بزرگی در زمان اندک قابل حل نبود.: مردم کرمانشاه به خوبی می دانند که چه خدمات بزرگی دولت در این حادثه انجام داده که توزیع 95 هزار چادر و 15 هزار کانکس و آغاز ساخت خانه های ویران شده بخشی از این اقدام های بزرگ است.

وی با تاکید بر اینکه باید اطلاع رسانی بیشتری از فعالیت های دولت به مردم زلزله زده کرمانشاه انجام شود تاکید کرد: در بحران های کشور تمام مسئولان فراتر از وظایف ذاتی خود وارد میدان می شوند که این موضوع از جمله برکت های نظام اسلامی است.

آیت الله فاضل لنکرانی با انتقاد از انعکاس خلاف واقع صدا و سیما از امدادرسانی نکردن به زلزله زدگان کوهبنان گفت: وقتی دولت در ارزیابی های خود بیش از نیاز منطقه 300 کانکس به این مناطق ارسال کرده نباید طوری اقدام شود که انگار هیچ اتفاقی در این مناطق رخ نداده است.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) قم با تاکید بر اینکه در زلزله کرمانشاه دولت و مردم خوب به میدان آمدند ادامه داد: در این مدت کوتاه به این وسعت حادثه بیش از این نمی شود کار کرد و هر کس غیر از این بیان کند بی انصافی کرده است.

وی گفت: اینکه بحرانی بیاید و عامل اصلی زلزله را گناه مردم عزیز کرمان، کرمانشاه و تهران بدانیم اشتباه است و این یک بحران فرهنگی است که باید در کنار دیگر بحران ها مورد توجه قرار گیرد.همه باید بدانند که یک گناه می تواند زمینه ساز یک بلای عظیم باشد ولی دلیلی نداریم که علت تامه آن باشد. زلزله و بلایای طبیعی عاملی برای بازگشت به سمت خدا و توجه به معنویت و تذکر در مورد زلزله آخرت است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین