کد خبر: ۲۰۰۷۹۶
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۹
معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: در هر زمانی، دشمنان سعی دارند کشور ما را به گونه ای ناامن جلوه دهند تا به خود روحیه دهند، ولی بدانند انقلاب اسلامی ایران در اوج قدرت قرار دارد و زیاد دلخوش نباشند.
 معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: در هر زمانی، دشمنان سعی دارند کشور ما را به گونه ای ناامن جلوه دهند تا به خود روحیه دهند، ولی بدانند انقلاب اسلامی ایران در اوج قدرت قرار دارد و زیاد دلخوش نباشند.

محمدباقر نوبخت چهارشنبه شب در سخنانی به مناسبت دهه مبارک فجر در مسجد امام زین العابدین(ع) شهر مقدس قم اظهار کرد: با وجود تهدیدات و تحریم های دشمنان از ابتدای انقلاب اسلامی تا کنون، نظام جمهوری اسلامی در اوج قدرت قرار دارد و بهترین امنیت را در بین کشورهای منطقه داریم.

وی ادامه داد: با وجودی که تمام تلاش دشمنان ایجاد ناامنی و ضعیف کردن کشور بود ولی امروز مشاهده می کنیم که نظام، بسیج و نیروهای نظامی از قدرت بزرگی برخوردار هستند.

وی اضافه کرد: وقتی عده ای از مردم نسبت به برخی مسائل اعتراض کرده بودند، دشمنان ما چه اندازه دلخوش کرده و خوشحالی می کردند، آنها راهپیمایی های بزرگ مردم در حمایت از نظام را نمی بینند، جراکه این انقلاب منافع آنها را به خطر انداخته است.

سخنگوی دولت بیان داشت: بعد از جنگ تحمیلی، به بهانه های مختلف تحریم های سنگین اقتصادی را بر کشور تحمیل کردند، ولی ما در سایه انقلاب و جمهوری اسلامی، توانستیم به موفقیت های چشمگیری از جمله پرتاب ماهواره به فضا دست یابیم.

** چالش اقتصادی کشورهای جهان
معاون رئیس جمهوری در ادامه سخنان خود بیان داشت: ما می دانیم مردم ما با مشکلات اقتصادی مواجه هستند ولی فکر نکنیم در کشورهای دیگر همه چیز خوب است، کشور آمریکا امروز دارای اقتصادی فرسوده و همراه با چالش های زیاد است و در اعتراف های انتخاباتی ترامپ، این چالش ها را می توان به وضوح دید.

نوبخت ادامه داد: با وجود همه مشکلات، ولی صندوق بین المللی پول اعلام کرد جمهوری اسلامی ایران در رتبه هجدهم قدرت اقتصادی جهان قرار دارد، البته این به معنای رفاه نیست ولی به معنای واقعیت هایی است که ایران برغم تحریم ها در رتبه 18 اقتصادی جهانی قرار گرفت.

** افزایش تولید ناخالص داخلی کشور
وی بیان داشت: هر چند در مسائل اقتصادی کشور، فاصله های درآمدی قابل قبول نیست ولی با همه این وضعیت، صندوق بین المللی پول گزارشی منتشر کرده که سال گذشته در جمهوری اسلامی ایران با وجود تحریم ها، 83 میلیارد دلار و امسال نیز بیش از 94 میلیارد دلار، به تولید ناخالص داخلی اضافه شده است.

وی گفت: دشمنان ما به وضوح اعلام کردند که ضریب جینی جمهوری اسلامی ایران (شاخصی اقتصادی برای محاسبه توزیع ثروت در میان مردم) از آمریکا، روسیه، چین و ترکیه به مراتب بهتر است؛ این مباحث ارائه شده مربوط به اداره آمار ما نیست بلکه دشمنان نظام اعتراف می کنند.
وی خاطرنشان کرد: تردید نکنیم که انقلاب اسلامی از همه فراز و فرودها به سلامت عبور خواهد کرد ولی کارهای بسیاری در پیش داریم، بویژه ما مسئولان، رسالت بزرگ و سختی بردوش داریم.

نوبخت گفت: برخی اقدام های دشمنان علیه انقلاب، یک نظام را فلج می کرد ولی با این وجود، ما سرافرازتر هستیم و با اخلاص امام راحل، رهبر معظم انقلاب، شهدا و حمایت مردم عزیز، از این گردنه ها عبور خواهیم کرد.
وی ادامه داد: طبق وعده خداوند ما این انقلاب را حفظ و به صاحب اصلی خود خواهیم رساند.

نوبخت در بخش دیگری از سخنان خود با طرح این سوال که آیا بعد از 39 سال از پیروزی انقلاب اسلامی که برخی از جوانان ما بیکار و عده ای خانواده ها در بحث معیشت دچار مشکل هستند، آیا نظام ما موفق عمل کرده است؟ گفت: کشور در این سال ها توسط همه سلایق اداره شده و از ابتدا تا انتها با تنوع نگاه ها و برداشت ها، پیش آمده است و باید منصفانه داوری کنیم که انقلاب تا چه اندازه موفق عمل کرده است.

سخنگوی دولت افزود: چرا در این 38 سال از برخی خصومت ها نسبت به انقلاب اسلامی کاسته نشده است؟ با وجودی که تنوع سلایق مدیریت کرده و فراز و فرودهای زیادی داشتم ولی با همه وجود یک دشمن قداری به نام آمریکا، از ابتدای انقلاب با ما مخالف بوده و اکنون هم هست؟
نوبخت ادامه داد: انقلاب اسلامی در زمانی به پیروزی رسید که در جهان فراتر از کشور ما 2 مجموع بزرگ تحت عنوان کمونیست و سیوسیالست در یک سو و کاپیتالیسم و غرب در طرف دیگر، درگیر جنگ سرد بودند.

وی اظهار داشت: در زمان پیروزی انقلاب همچنین چهار ایدئولوژی نازیسم، فاشیسم، کاپیتالیسم و سوسیالیسم با هم به شدت رقابت و درگیر شده که در نتیجه نازی ها و فاشیسم ها از میان برداشته شدند و در نهایت سوسیالیسم و کمونیست نیز به مقابله با هم برخاستند.
نوبخت بیان داشت: در آن زمان، این قطب ها تلاش می کردند که کشورها را با کودتا ساقط کنند به عنوان نمونه در آن زمان سرهنگ قزافی علیه ادریس در لیبی کودتا کرده بود و با این شگرد کشورها را به سمت خود سوق می دادند.

** امام راحل و تغییر معادلات جهانی
وی بیان داشت: هر اتفاقی در آن زمان یا باید بوی آمریکا و یا شوروی می داد ولی در این فضا یک شخصیتی به نام امام راحل با پشتوانه فقه جعفری حرف های جدیدی را بیان و هر 2 تفکر غالب را نفی کرد.
نوبخت خاطرنشان کرد: امام راحل می فرمود اگر بهبودی قرار است ایجاد شود نه سوسیالیستی و نه کمونیستی بلکه باید اسلامی باشد و شعار «نه شرقی و نه غربی» را سرلوحه کار خود قرار داد و با هیچ کدام از مدل سلطه گران همخوانی نداشت.
وی ادامه داد: آنها با همه ابزارها از جمله تبعید، زندان و شکنجه دنبال خاموش کردن صدای امام راحل بودند و 39 سال پیش ایشان با سفر به کشور اعلام کرد، من دولت تشکیل می دهم.
نوبخت خاطرنشان کرد: 2 بلوک شرق و غرب با همه اختلاف ها علیه انقلاب اسلامی و امام راحل متحد شدند و دنبال این بودند که همانگونه که فاشیست و نازیسم را از بین برده، انقلاب امام راحل را نیز نابود کنند، ولی موفق نشدند.

** انقلاب و آغاز چالش ها
سخنگوی دولت اظهار داشت: مردم، امام راحل را دوست داشتند و همه دشمنان هم به این مساله اذعان داشتند، ولی امام راحل با این وجود اعلام کرد تا زمانی که مردم به جمهوری اسلامی رای ندهند، من حکومت نمی کنم، به همین دلیل در 12 فروردین سال 58، بیش از 98درصد مردم به جمهوری اسلامی رای دادند.

نوبخت خاطرنشان کرد: البته در زمان انقلاب، عده ای اسلام جعلی را هم مطرح می کردند ولی مردم اسلام ناب امام راحل را انتخاب کردند و به آن رای دادند.
وی بیان داشت: اولین گام دشمنان، بعد از استقرار جمهوری اسلامی این بود که ساختار و سازمان نظام شکل نگیرد به همین دلیل تحصن ها، اعتراض ها و اتفاق هایی رخ داد تا نظام شکل نگیرد و بعد از آن 31 شهریور 1359 یک جنگ بزرگ را بر کشور ما تحمیل کردند.
نوبخت بیان داشت: دشمنان وقتی مقاومت جمهوری اسلامی در جنگ را دیدند در تابستان سال 1360، ترورها را آغاز کرده و مغزهای متفکر انقلاب را ترور کردند و بعد از آن دست های انقلاب مانند شهید رجایی و شهید باهنر را قطع کردند.

سخنگوی دولت اظهار داشت: منافقانی که هنوز حکومت نداشتند دادگاه های آنان حکم اعدام صادر کرده و به حکم ظاهر، ترور می کردند و در عین حال، جنگ زمانی تمام شد که امام راحل فرمودند «جام زهر را می نوشم.»
نوبخت تصریح کرد: امام راحل بعد از اتمام جنگ، به همه فرزندان خود خطاب کرد که دندان ها را به هم بفشارید و در دل کینه دشمنان را داشته باشید و مقاومت کنید.

وی بیان داشت: اگر در جمع ما عده ای با سختی هایی می خواستند مایوس شوند باید اتفاق های ابتدای انقلاب را مرور کنند، کسانی که از صدام حمایت می کردند همان افراد حلقه طناب دار را بر گردن او انداختند، عراقی ها برادران ما هستند، بعد از آن جنگ تحمیلی، امروز چه کسی ناجی این کشور است؟
وی ادامه داد: پیروزی اصلی این است که ما ناجی آن کشوری شویم که قبل از آن در جنگ با آن کشور به ما ظلم شد.
معاون رئیس جمهوری امروز در سفر به شهر مقدس قم با حضور در شهرک صنعتی شکوهیه قم، در آیین بهره برداری از واحدهای صنعتی استان حضور یافت.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین