|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۳:۵۲
کد خبر: ۲۰۰۶۸۰
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰
سایپا فضا به حریفانش نمی‌دهد. ما هم روند رو به رشدمان خیلی خوب است. کسانی که در زمین هستند کمک می‌کنند و برخلاف نیم فصل اول نیمکت‌مان خالی بود و شرایط‌مان در زمین خوب نبود، شرایط‌مان الان خیلی خوب است. نمی‌دانم شرایط زمین چگونه است ولی اگر خوب باشد یک بازی خوب را شاهد خواهیم بود.
 سرمربی تیم ذوب‌آهن گفت: داوران هم اشتباه می‌کنند ولی فدراسیون و کمیته داوران باید در این دو سه ماه نهایت آرامش را برای داوران ایجاد کنند تا اشتباهات کم شود.

به گزارش ایسنا، امیر قلعه‌نویی، بعدازظهر چهارشنبه در نشست خبری پیش از دیدار تیمش مقابل سایپا گفت: بازی با استقلال رفت در تاریخ. سخت‌ترین بازی ما در لیگ فرداست. سایپا تیمی درگیر شونده و فیزیکی است. سایپا فضا به حریفانش نمی‌دهد. ما هم روند رو به رشدمان خیلی خوب است. کسانی که در زمین هستند کمک می‌کنند و برخلاف نیم فصل اول نیمکت‌مان خالی بود و شرایط‌مان در زمین خوب نبود، شرایط‌مان الان خیلی خوب است. نمی‌دانم شرایط زمین چگونه است ولی اگر خوب باشد یک بازی خوب را شاهد خواهیم بود.

او افزود: ما مظلوم‌ترین تیم در داوری لیگ هستیم. همین پنالتی که کلمه شرم‌آور را آقایان برایش استفاده کردند، دیدیم که درست بود. در بازی‌های دیگر هم ما خیلی از داوری ضرر کردیم. یک امتیاز هم در این شرایط برای تیم‌ها حساس است. خواهشم این است که داوران تمرکز داشته باشند. داوران هم اشتباه می‌کنند ولی فدراسیون و کمیته داوران باید در این دو سه ماه نهایت آرامش را برای داوران ایجاد کنند تا اشتباهات کم شود. فکر می‌کنم عمده مساله هم در مسائل اقتصادی باشد. ما بیش‌ترین لطمه را از داوری خورده‌ایم. فکر می‌کنم آقای ملکی بود که در حذفی باعث شد ما حذف شویم و خنده کنان زمین را ترک کرد. وقتی آرامش داشته باشید، اشتباهات شما هم کم‌تر خواهد بود. حقیقت فوتبال داخل زمین است و ما دنبال ادامه روندمان در آسیا هم هستیم.

سرمربی ذوب آهن درباره مشکلات تیمش در دفاع چپ گفت: ما در ساختار دفاعی باید بیش‌تر کار کنیم. به هرحال ستاری هم یک دفاع چپ کلاسیک نیست. ما مجبوری او را می‌گذاریم و جز بازی قبلی از موثرترین بازیکنان ماست. من باید یک تشکر از بوحمدان داشته باشم که یک انسان فداکار است و هر پستی که می‌گذاریمش، بازی می‌کند. ما از اول فصل هم دنبال یک دفاع چپ بودیم ولی نشد. مهران درخشان مهر هم مصدوم شد. محمد امینی هم داریم که آینده‌دار است ولی حرف شما هم درست است. با این‌حال باید ساختار دفاعی خود را حل کنیم.

وی درباره حضور تیم‌های ایرانی در عمان در لیگ قهرمانان آسیا گفت: ما خیلی کارها را باید درست کنیم. این مساله قطره‌ای در دریاست. من ۱۵ سال پیش گفتم ولی مطبوعات به من انگ زدند و گفتند من ادبیات ندارم و سنتی هستم. گفتیم دهکده جهانی داریم. باید تعاملات بین‌المللی داشته باشیم. زیرساخت‌های ما مشکل دارد. ببینید چطور هاشمی طبا را از دست دادیم. بروید زمین‌های فوتبال ما را ببینید. بروید لیگ یک را نگاه کنید. زمین‌ها را نگاه می‌کنید می‌گویید چگونه این‌ها بازی می‌کنند. مال این فدراسیون نیست. کلا همه به هم می‌خورند. چرا کسی از شما خبرنگاران نیامد از من دفاع کند؟ من این حرف‌ها را قبلا گفته بودم ولی کسی از حق من و فوتبال دفاع نکرد. ما گفتیم ایران امن‌ترین کشور دنیاست چرا نباید بازی‌های ما این‌جا باشد. نه فدراسیون و نه مطبوعات ورود نکردند. ۵ هزار دلار جریمه شدم ولی اگر کسی دیگر می‌گفت می‌شد کتاب و حجت. خود شما هم تقصیر دارید.

قلعه‌نویی درباره تیمش در آسیا اظهار کرد: آسیا دو نگاه دارد. نگاه اول انگیزه‌ای است که بازیکنان دارند. ۶ بازی می‌کنید در بهترین زمین‌ها. این انگیزه بازیکن است. اگر بازی با سیاه جامگان دارید، از لیگ آسیا سخت‌تر است. ولی حریفان ما در آسیا تا دندان مسلح است. من شنیده‌ام الهلال بازیکنی ۳۰ میلیون دلاری خریده است. ما به لحاظ ساختار مشکل داریم. ما ۳۰ درصد پرداختی داشته‌ایم. یک ماه است صحبت می‌کنیم که ان‌شاءالله پول می‌آید. دسته سه استقلال، نهمی، سیزدهمی و تعلیق تیم ملی و ... برای من است. این ذوب آهن هم این‌گونه است. با این شرایط فقط انگیزه و توکل و نیروی انسانی می‌ماند.

او درباره وضعیت داوری ایران گفت: ما با آمار حرف می‌زنیم. من نمی‌گویم داوری‌مان بد است. داوری ما از فوتبال‌مان جلوتر است. لطفا به من تهمت نزنید. داوری ما از فوتبال جلوتر است. پول‌شان را به موقع نمی‌دهند ولی من مربی که ۳۰ درصد گرفته‌ام، اعتراض دارم. فغانی افتخار ایران شده است. با این‌حال زیر ساخت داوری‌مان در حد توانایی فنی‌مان نیست.

سرمربی ذوب آهن درباره دیر روشن شدن موتور تیم‌هایش گفت: اصلا این‌طور نیست.

قلعه‌نویی درباره آشتیش با رحمتی و صحبتش با برنامه ۹۰ اظهار کرد: من الان هم از برنامه ۹۰ انتقاد دارم. ۱۵ سال پیش به فردوسی‌پور گفتم. من این روزها را می‌دیدم. به او در خانه خودم وقتی آمده بود عیادتم گفتم راهش اشتباه است. چرا باید این اتفاقات رخ دهد؟ چرا نباید از فوتبال لذت ببریم؟ چرا باید مملکت ما این‌گونه باشد؟ چون ما راه را اشتباه می‌رویم. عادل اگر با همان اهداف اولیه جلو می‌رفت، برنامه‌اش بهتر از این‌ها می‌شد. شاید خودش نمی‌خواست ولی راهش را چیز دیگری انتخاب کرد که به فوتبال هم ضرر زد. علی کریمی یک سرمایه است. نمی‌توان او را ندیده گرفت. چرا باید به این‌جا برسد؟ من می‌خواستم به کریمی زنگ بزنم. یک سال با او کار کردم. می‌خواستم با او صحبت کنم. همه دست به دست هم دهیم تا پیشرفت کنیم. درباره رحمتی هم باید بگویم نمی‌توانم چشمم را روی چیزهایی ببندم. من خیلی هم در این زمینه آسیب دیدم. این‌ها مثل بچه‌های من هستند. حتما به یک سری مسائل رسیده که آمد سمت من. همه ما وظیفه داریم به فوتبال کمک کنیم. خوشحالم در خیلی از مسائل ۱۰ سال جلوتر بودم. آرشیو صحبت‌های من درباره زیرساخت‌ها بود. من می‌دانستم که کار این برنامه به این مسائل کشیده می‌شود. رحمتی هم محبت کرد آمد و ما هم چون سن‌مان بیش‌تر است، وظیفه‌مان است تا از یک سری مسائل گذشت کنیم. البته ۹۰ محاسنی هم دارد ولی بازهم می‌گویم که در این سه چهار سال به سمت‌هایی رفت که همه ضرر کردند.

وی درباره علی کریمی گفت: من نمی‌توانم به او توصیه‌ای کنم. او یک اعتقاد دارد و بر اساس اعتقادش می‌خواهد حرف‌هایش را بزند ولی باید به شکلی حرف بزند که مخاطب حرفش را قبول کند. ان‌شاءالله آرامش بیش‌تری داشته باشد. همیشه بهترین مربیان دنیا، هافبک‌های بازی‌ساز بوده‌اند. او می‌تواند بهترین مربی شود. علی پروین در ایران و کونته و سیمئونه و زیدان در خارج نمونه‌ این مساله هستند. علی کریمی می‌تواند از بهترین‌ها شود. در سئول ۱۳ بازیکن را گذاشتند کنار، یک مدت ما یک خلا در فوتبال داشتیم. مرفاوی، منصوریان و کریمی آینده مربی‌گری هستند و نباید بگذاریم آن‌ها بسوزند. من در فوتبال خیلی اذیت شدم چون حرف حق زدم. الان می‌گویم علی کریمی با آرامش حرف بزن. حرفت را در اتاقی کوچک با ساکت و تاج بزن و اگر به نتیجه نرسیدی، باز به گونه‌ای حرف بزن که فوتبال ضرر نکند.



منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین