|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۴۳
کد خبر: ۲۰۰۶۰
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۴
تیم ملی والیبال ایران در نخستین دیدار خود در مرحله نهایی لیگ جهانی والیبال سه بر دو مغلوب روسیه مدافع عنوان قهرمانی این رقابت ها شد تا یک امتیاز ارزشمند از این تیم گرفته باشد.
مرحله نهایی لیگ جهانی والیبال از دیروز(چهارشنبه) در شهر فلورانس ایتالیا آغاز شد و در نخستین مسابقه این مرحله تیم ملی والیبال ایران در سالن نلسون ماندلا این شهر برابر روسیه صف آرایی کرد.

ملی پوشان والیبال ایران به رغم ارائه نمایشی شایسته، در این دیدار سه بر دو مغلوب سرخپوشان روسیه شدند تا همچنان برابر این تیم قدرتمند ناکام بمانند.

تیم ملی والیبال ایران در ست های نخست و چهارم این دیدار با امتیازهای 25 بر 18 و 37 بر 35 به پیروزی رسید. اما در ست های دوم، سوم و پنجم به ترتیب با امتیازهای 25 بر 18، 25 بر 21 و 15 بر 8 مغلوب روسیه شد که قهرمانی در لیگ جهانی 2013 و المپیک 2012 لندن را در پرونده کاری خود دارد.

ملی پوشان ایران در ست چهارم برابر روسیه بازی بسیار زیبا،جذاب و پایاپایی را به نمایش گذاشتند و با کسب یک امتیاز این دیدار برای صعود به مرحله نیمه نهایی امیدوار ماندند. در ست پنجم ایران در امتیازهای ابتدای چهار امتیاز پیش بود اما در نهایت مغلوب روسیه شد تا سه بر دو نتیجه این دیدار را به این تیم واگذار کند.

اسلوبودان کواچ در ابتدای این دیدار از ترکیب سعید معروف، محمد موسوی، عادل غلامی، امیر غفور، فرهاد قائمی و فرهاد ظریف استفاده کرد و در ادامه ست نخست نیز پوریا فیاضی و مهدی مهدوی نیز به میدان رفتند.

مجتبی میرزاجانپور، آرمین تشکری، میلاد عبادی پور، رضا قرا، عبدالرضا علیزاده و سعید مصطفی وند دیگر بازیکنان ایران در مرحله نهایی لیگ جهانی والیبال هستند.

تیم ملی والیبال روسیه نیز از نیکلای پاولو، سرگی گرانکین، نیکلاس آپالیکوف، دنیس بریوکوف، دیمیتری موزرسکی، دیمیتری ایلینیخ و آرتم اماکوف در ابتدای این دیدار استفاده کرد.

دیدار دیروز دو تیم ملی والیبال ایران و روسیه چهارمین مسابقه رسمی دو تیم بود که شکست روسیه برای ایران در بازی های رسمی تبدیل به یک آرزو شده است.

تیم ملی والیبال ایران برای اولین بار در جام جهانی 2012 به مصاف روسیه رفت و 3 بر یک مغلوب شد. تیم روسیه در مرحله مقدماتی لیگ جهانی سال 2013 نیز دو شکست 3 بر صفر و 3 بر یک به تیم ملی والیبال ایران تحمیل کرد.

والیبال روسیه قهرمانی در سه دوره لیگ جهانی سال های 2002 و 2011 و 2013 را در پرونده افتخارات خود دارد و 5 مقام نایب قهرمانی و 7 مدال برنز این رقابت ها را نیز در 22 دوره حضور خود در لیگ جهانی به دست آورده است.

مدال های طلای المپیک های 1964 توکیو، 1968 مکزیک، 1980 مسکو و 2012 لندن و دو مدال طلای مسابقات جام جهانی و 6 مدال طلای مسابقات قهرمانی مردان جهان و 12 مدال طلای قهرمانی جام ملت های اروپا بخش دیگری از افتخارات والبیال روس هاست.

والیبال این کشور در مجموع 10 مدال المپیک، 12 مدال رقابت های قهرمانی جهان، 10 مدال رقابت های جام جهانی، 15 مدال لیگ جهانی والیبال، 20 مدال رقابت های قهرمانی اروپا و 10 مدال رقابت های یونیورسیداد دانشجویان را در گنجینه افتخارات خود ثبت کرده است.

تیم ملی والیبال ایران ساعت 20 جمعه 27 تیرماه در دومین دیدار خود در این مرحله از رقابت های لیگ جهانی به مصاف برزیل می رود.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین