|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۸
کد خبر: ۲۰۰۳۷۲
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۶
هیچ مشکلی در تامین مرکبات به ویژه پرتقال نداریم چرا که پیش از دو میلیون و ۸۰۰ هزار تن پرتقال تولید شده و برای شب عید بیش از ۴۰ هزار تن ذخیره‌سازی کرده‌ایم و هم‌اکنون سردخانه‌های شمال کشور از این محصولات پر شده است.
 معاون وزیر جهاد کشاورزی از بالا بودن تولید انواع میوه به ویژه سیب و مرکبات خبر داد و گفت: هیچ مشکلی برای تامین نیاز شب عید این محصولات وجود ندارد و برای مدیریت مازاد آن یارانه صادراتی در نظر گرفته‌ایم.

 محمدعلی طهماسبی در نشست خبری امروز(دوشنبه) اظهار کرد: بالغ بر پنج میلیون تن تولید انواع مرکبات در کشور داریم و نه تنها کمبودی وجود ندارد بلکه برای مدیریت مازاد این محصول به دنبال تقویت صادرات آن هستیم که در راستای آن یارانه ۵۰ میلیارد تومانی برای آن در نظر گرفته شده و درصددیم تا سیب و پرتقال مازاد کشور را صادر کنیم.

وی افزود: هیچ مشکلی در تامین مرکبات به ویژه پرتقال نداریم چرا که پیش از دو میلیون و ۸۰۰ هزار تن پرتقال تولید شده و برای شب عید بیش از ۴۰ هزار تن ذخیره‌سازی کرده‌ایم و هم‌اکنون سردخانه‌های شمال کشور از این محصولات پر شده است.

وی با بیان اینکه هیچ مشکلی از نظر کیفی پرتقال وجود ندارد، گفت: سه میلیون و۷۰۰ هزار تن تولید می‌شود که ۴۰۰ هزار تن آن صنعتی بوده و مابقی آن نیز در مناطقی مانند آذربایجان شرقی، دماوند و ... در درجه‌های کیفی یک و دو تولید می‌شود که البته برای صنایع تبدیلی نیز خرید تضمینی حدود ۴۰۰ هزار تن سیب درجه سه صنعتی آغاز شده است که البته بخش عمده آن را بخش خصوصی و کارخانه‌ها خریداری کرده‌اند. همچنین با توجه به تولید بسیار مناسب و حدود ۳۰۰ هزار تنی کیوی با مشکل مازاد محصول مواجهیم و برای تعادل در بازار باید حدود ۱۰۰ هزار تن آن صادر شود.

ادامه دارد...

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین