|
|
امروز: چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۳:۱۷
کد خبر: ۲۰۰۳۳۱
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۸
رئیس دستگاه دیپلماسی پاکستان در ادامه این گفت‌وگو درباره ائتلاف عربی ضد یمن به رهبری عربستان که این کشور نیز در آن مشارکت دارد و نقش آن در حل بحران یمن، از تلاش‌های رهبران عربستان در تحقق صلح و ثبات در منطقه تشکر و بر حمایت کامل پاکستان از این اقدامات تاکید کرد.
  وزیر خارجه پاکستان با تاکید بر پایبندی کشورش به اصل دخالت نکردن در امور داخلی سایر کشورها اعلام کرد، پاکستان متحمل هزینه‌ درگیری‌های داخلی در افغانستان می‌شود. وی گفت: حمایت‌های اسلام‌آباد از مبارزه مردم کشمیر ادامه می‌یابند.

خواجه محمد آصف، وزیر خارجه پاکستان در مصاحبه‌ای با روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط تاکید کرد: اتهام پاکستان به حمایت از تروریسم در افغانستان دور از حقیقت است، پاکستان به سیاست دخالت نکردن در امور داخلی سایر کشورها به ویژه افغانستان باور دارد و ما می‌خواهیم روابطمان با کابل متناسب با سایر کشورهای همسایه باشد.

وزیر خارجه پاکستان درباره درگیری‌های داخلی در افغانستان نیز گفت: ما همواره تمایل داریم روند برقراری صلح تنها تحت رهبری افغانستان محقق شود.

وی با اشاره به اینکه بیش از سه میلیون افغان بیش از سه دهه است در پاکستان ساکن هستند، تاکید کرد: کشور ما هزینه سنگینی را به دلیل ادامه درگیری‌ها در افغانستان می‌پردازد، اگر صلح در افغانستان برقرار شود، پاکستان از حملات تروریستی و افراطی، قاچاق مواد مخدر و سلاح‌های غیر مجاز در امان می‌ماند و برقراری صلح و امنیت در افغانستان در راستای منافع پاکستان است.

محمد آصف با اشاره به اینکه کشورش پیشنهادات بسیاری را به افغانستان برای مدیریت کارآمد و موثر مرزها داده و همچنان به همکاری افغانستان در این زمینه امیدوار است، گفت: پاکستان اجازه نمی‌دهد که از خاکش برای حمله به افغانستان استفاده شود.

وزیر خارجه پاکستان در ادامه درگیری‌های کشمیر را اساس اختلافات میان هند و پاکستان دانست و بر لزوم تحقق حق تعیین سرنوشت برای مردم کشمیر مطابق با قطعنامه‌های شورای امنیت و سازمان ملل تاکید کرد و گفت: حمایت‌های اخلاقی، دیپلماتیک و سیاسی کشور و مردم پاکستان از مبارزه مردم کشمیر جهت تحقق حقوق انسانی اساسی آنها به ویژه حق تعیین سرنوشت برای آنها ادامه دارند.

او در بخش دیگری از این گفت‌وگو تصمیم آمریکا برای انتقال سفارتش به قدس را ناقض قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های شورای امنیت به ویژه قطعنامه شماره ۴۷۸ سال ۱۹۸۰ دانست و ضمن ابراز نگرانی شدید در این زمینه گفت: این اقدام آمریکا موجب تغییر شرایط حقوقی و وضعیت تاریخی شهر و نیز نابودی صلح و امنیت منطقه‌ای شده و مانعی در مسیر تحقق صلحی پایدار در خاورمیانه است، بر همین اساس اسلام آباد کاملا از بیانیه پایانی سازمان همکاری اسلامی درباره قدس حمایت می‌کند.

رئیس دستگاه دیپلماسی پاکستان در ادامه این گفت‌وگو درباره ائتلاف عربی ضد یمن به رهبری عربستان که این کشور نیز در آن مشارکت دارد و نقش آن در حل بحران یمن، از تلاش‌های رهبران عربستان در تحقق صلح و ثبات در منطقه تشکر و بر حمایت کامل پاکستان از این اقدامات تاکید کرد.

محمد آصف درباره بحران سوریه و چالش‌های پیش روی حل بحران در این کشور، روند آشتی سیاسی که به دست خود سوری‌ها آغاز شده را تنها راه برای تحقق صلح پایدار در این کشور دانست و بر حمایت از تمامی تلاش‌هایی که برای دستیابی به طرح آشتی سیاسی و جامع در سوریه، تحقق منافع مردم این کشور و بازگشت صلح و ثبات به آن انجام می‌شوند، تاکید کرد.

وی با تاکید بر حمایت پاکستان از مذاکرات ژنو و آستانه، ابراز امیدواری کرد که همه گروه‌های سوری به سازشی در مذاکرات برای حل بحران در این کشور دست یابند و همه ‌آنها به تعهدات خود پایبند باشند.

منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین