|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۲
کد خبر: ۲۰۰۳۰۷
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰
قبلا ما عمان را به عنوان میزبان انتخاب کرده بودیم اما مسئولان فدراسیون فوتبال این کشور در زمان مشخص جواب ما را ندادند و بعد از آن AFC با عمان رایزنی کرد که میزبانی ما را قبول کند اما عمان هنوز هم جواب ما را نداده و فقط به AFC نامه نوشته است.
 رییس فدراسیون فوتبال از ابلاغیه رسمی AFC مبنی بر میزبانی نمایندگان ایران برابر عربستان در عمان خبر داد. او گفته که ابتدا عمان درخواست ایران را نمی‌پذیرفت اما با رایزنی کنفدراسیون فوتبال آسیا این درخواست را پذیرفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید؛مهدی تاج  در حاشیه مراسم تجدید میثاق با آرمان‌های امام (ره) درباره این که گفته می‌شود عربستان در انتخاب زمین بی طرف از سوی تیم‌های ایرانی هم دخالت می‌کند، اظهار کرد: ما یک نامه اعتراضی مفصل به AFC فرستادیم و یک نامه هم دوباره امروز (دوشنبه) ارسال کردیم. به هر جهت ما اعتراض خودمان را به صورت جدی انجام می‌دهیم و نامه‌های ما هم مشخص است و ارسال شده است. البته باز هم این موضوع را از طریق فیفا پیگیری می‌کنیم.   

رییس فدراسیون فوتبال در واکنش به این که تیم‌های ایرانی قطر را به عنوان میزبان انتخاب کرده‌اند اما AFC عمان را برای نمایندگان ایران در نظر گرفته است، گفت‌: قبلا ما عمان را به عنوان میزبان انتخاب کرده بودیم اما مسئولان فدراسیون فوتبال این کشور در زمان مشخص جواب ما را ندادند و بعد از آن AFC با عمان رایزنی کرد که میزبانی ما را قبول کند اما عمان هنوز هم جواب ما را نداده و فقط به AFC نامه نوشته است.

او درباره سفر به زوریخ و حضور در جلسه کمیته‌ مسابقات و این که آیا می‌تواند اعتراضات ایران به تصمیمات AFC را در این جلسه مطرح کند، گفت‌: به هر جهت خودم در این جلسه صحبت می‌کنم و این موضوع را مطرح خواهم کرد.

تاج در ادامه‌ تاکید کرد: AFC در ابلاغیه‌ای عمان را به عنوان میزبان تیم‌های ایرانی اعلام کرده است که اتفاقا اعتراض خودمان را نسبت به این موضوع اعلام کردیم.

او درباره حضور در مرقد امام خمینی (ره)، اظهار کرد: خیلی خوشحال هستم که در جمع روسای فدراسیون فوتبال در مرقد امام  راحل هستیم این سنت بسیار خوبی است که هر ساله انجام می‌شود. خدا امام را رحمت کند. قبل از انقلاب ما ورزشگاه "آزادی" را داشتیم، اما بعد از انقلاب  ورزشگاه "نقش جهان" ، "غدیر اهواز"، "یادگار امام (ره) تبریز "، "پارس شیراز" و ... را داریم. بعد از انقلاب مدال‌های زیادی را کسب کرده‌ایم. چندین مرتبه به جام جهانی صعود کردیم. اینها امتیازاتی است که بعد از انقلاب کسب کردیم.

رییس فدراسیون فوتبال هم‌چنین در مرقد امام (ره) با حضور در جمع خبرنگاران درباره بازی‌های آماده‌سازی تیم ملی در راه جام جهانی 2018 گفت: همه بازی‌های ما قطعی شده و دیروز هم یک جلسه خوب با کی‌روش داشتیم. هر 7 بازی ما قطعی شده است.

او درباره قهرمانی مراکش در جام ملت‌های آفریقا گفت: مراکش قهرمان آفریقا، ایران قهرمان آسیا، اسپانیا قهرمان دنیا و پرتغال هم قهرمان اروپا است. این گروه قهرمانان است. برنامه ریزی ما طوری است که امیدوار به صعود هستیم و ناامیدانه برخورد نمی کنیم. نباید شکست خورده وارد شویم و قهرمانانه به مسابقات می‌رویم. اگر از گروه مان بالا برویم، دنیا مقابل ایران تعظیم می‌کند. هفت مسابقه فوتبال پیش بینی کردیم. همه بازی های تدارکاتی ما قطعی شده و قرارداد بستیم. سعی ما این است که این بازی را برگزار کنیم. تنها مشکل ما این است که نقدینگی نداریم. امیدواریم از این حیث هم یک کاری انجام دهیم. مشکل کوچکی نیست. دولت باید کمک کند.

تاج درباره انتقادات تند علی کریمی از داوری‌ها و مسئولان فدراسیون فوتبال گفت: به هر جهت ما هم گوش دادیم. انتقادات باید لحن خوبی داشته باشد. لحن کریمی خوب نبود.


رییس فدراسیون فوتبال هم‌چنین درباره انتخاب عمان به عنوان میزبان بازی‌های نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا اظهار کرد: من نسبت به تحلیل‌های غیرمنصفانه، نگرانم. وقتی دو باشگاه ما عمان را برای میزبانی انتخاب کردند، عمان جواب نداد و ما به AFC نام زدیم که قطر را می خواهیم. خودم با شیخ احمد، رییس فدراسیون فوتبال قطر صحبت کردم. یک روز بعد از نامه ما قطر با درخواست‌مان موافقت کرد اما موافقت آن ها یک روز دیرتر از موافقت عمان بود. AFC با عمان رایزنی کرده بود و عمان پذیرفت میزبان ایران باشد.

تاج درباره حضور در جلسه کمیته مسابقات AFC و کمک گرفتن از این سازمان برای مداخله در مناقشه ایران و عربستان گفت: پنج شنبه در فیفا هستم و وقتی را از اینفانتینو گرفتیم که شرح ماجرا را به صورت مستند به او بگوییم.

او در پاسخ به این سوال که روز یک شنبه مسابقات شروع می‌شود و تا حدی دیر شده گفت: یک شنبه مسابقات شروع می شود اما ما این روال را منطقی نمی دانیم. معتقدم AFC مسیر خطرناکی را می‌رود. نباید جانبدارانه عمل کند. این برای AFC  خوب نیست. آن ها نمی توانستند ما را به صورت سیاسی محروم کنند و این موضوع هم مربوط به سال ۲۰۱۶ در سفارت عربستان در ایران است و هنوز هم آن رای شکسته نشده است. همین که نتوانستند قطر را محروم کنند، برای ما خوب است و خوشبین هستیم. فدراسیون فوتبال باید تمام تلاش خود را برای احقاق حق خود انجام دهد.


در همین زمینه بخوانید
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین