|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۳
کد خبر: ۲۰۰۲۸۵
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۱
به نظرم ما باید منتظر باشیم و در کنار یکدیگر تلاش کنیم حتی اگر معلوم شود کاخ سفید طرح جدیدی ندارد به نظرم ما هم طرح جایگزینی برای این مرحله نداریم.
 پادشاه اردن در اظهاراتی نقش آمریکا در حل مسالمت‌آمیز مناقشات میان فلسطین و اسرائیل را "ضروری" خواند.

عبدالله دوم، پادشاه اردن در گفت‌وگو با فرید زکریا، خبرنگار سی‌ان‌ان در جریان نشست اقتصادی داووس مدعی شد: بدون نقش آفرینی آمریکا نمی‌توان روند صلحی را آغاز کرده و یا حتی به راهکاری مسالمت آمیز دست یافت.

پادشاه اردن خاطر نشان کرد: این "واقعیت" حتی پس از تصمیم دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا برای انتقال سفارت کشورش به قدس نیز همچنان پابرجاست.

اردن دسامبر گذشته اقدام ترامپ در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل را نقض قطعنامه‌های بین‌المللی و منشور سازمان ملل توصیف کرد.

ملک عبدالله در این مصاحبه که روز یکشنبه توسط سی‌ان‌ان منتشر شد، تصمیم ترامپ درباره قدس را جنجالی که واکنشی خشونت آمیز به دنبال داشت توصیف کرده و اعلام کرد این اقدام باعث شده فلسطینی‌ها احساس کنند میانجی شفاف و صادقی در مذاکرات صلح ندارند.

عبدالله دوم گفت: دوست دارم برای اظهار نظر کمی صبر کنم. ما همچنان منتظریم آمریکایی‌ها طرح صلح‌شان را ارائه دهند.

وی افزود: به نظرم ما باید منتظر باشیم و در کنار یکدیگر تلاش کنیم حتی اگر معلوم شود کاخ سفید طرح جدیدی ندارد به نظرم ما هم طرح جایگزینی برای این مرحله نداریم.

پادشاه اردن همچنین عنوان داشت: قدس شهری است که ممکن است مشکلات بی شماری را برایمان در آینده داشته باشد یا اینکه به مثابه چتر امیدی برایمان باشد. می‌توانیم در شهر قدس همه در کنار هم باشیم یا اینکه شاهد خشونتی باشیم که پیش از این کسی مشابهش را ندیده است.

دونالد ترامپ اخیرا در اقدامی جنجالی و جانبدارانه قدس را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت شناخت؛ تصمیمی که محکومیت بیشتر کشورهای جهان را به دنبال داشت.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین