|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۲۰۰۲۲۱
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۲:۰۰
سایت فدراسیون فوتبال ایران در مورد اسپانیا یکی از حریفان تیم ملی در جام جهانی نوشت.
 سایت فدراسیون فوتبال ایران در مورد اسپانیا یکی از حریفان تیم ملی در جام جهانی نوشت.

وقتی دهم آذر، گوی‌های جام‌جهانی، سرنوشت 32 تیم حاضر در مهمترین رقابت ورزشی جهان را رقم زد، کمتر کسی در دنیای فوتبال تردید داشت که باید بر روی گروه دوم مسابقات جام جهانی برچسب "دشوارترین" بزند؛ گروهی متشکل از قهرمان سابق جهان، قهرمان اروپا، قهرمان آسیا و یکی از قدرتمتندترین تیم‌های حال حاضر قاره آفریقا.

شاید اصلی‌ترین دلیل برای اطلاق "دشوارترین گروه" به گروه دوم رقابت‌های جام جهانی، قرار گرفتن نام تیم اسپانیا به عنوان یکی از مدعیان دائمی فتح جام جهانی در جمع چهار تیم تشکیل‌دهنده این جمع باشد. "لاروخا" که پس از سه قهرمانی پیاپی در یورو 2008، یورو 2012 و جام جهانی 2010، با حضوری قدرتمندانه در رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی 2018، خط و نشانی بزرگ برای تمام مدعیان فتح جام بیست‌ویکم کشید.

اسپانیا که با قهرمانی در جام جهانی 2010 نخستین تیم اروپایی لقب گرفت که موفق شده خارج از قاره سبز، عنوان قهرمانی در این رقابت‌ها را کسب کند در انتخابی جام جهانی 2018 نتایج فوق‌العاده‌ای کسب کرد و از 10 بازی خود به 9 پیروزی رسید و بدون شکست راهی جام جهانی شد؛ نتایجی که باعث شده بسیاری تیم پرستاره اسپانیا را یکی از مدعیان اصلی کسب جام جهانی در روسیه بدانند.

برای درک بهتر قدرت تیم اسپانیا و کار سخت حریفان این تیم از جمله ایران در جام جهانی پیش‌رو، کافی است بدانیم که این تیم از دلایل اصلی حذف تیم پرمهره ایتالیا بوده است. یک تساوی در ایتالیا و پیروزی سه بر صفر برابر لاجوردی‌پوشان اختلاف پنج امتیازی بین اسپانیا و ایتالیا و در نتیجه صعود مستقیم "سرخ‌ها" به جام جهانی را رقم زد. دیدار برگشت به غیر از کسب پیروزی قاطع برای اسپانیا، اختلاف آماری فاحشی را بین دو تیم رقم زد و چهار سیو بوفون تنها دلیل خلق نشدن یکی از عجیب‌ترین نتایج تاریخ دو تیم نشد.

جیان لوییجی بوفون (یوونتوس)، بارزالی (یوونتوس)، بونوکی (میلان)، دروسی (رم)، وراتی (پاری‌سن ژرمن)، بلوتی (تورینو)، اسپینازولا (آتالانتا)، متئو دارمیان (منچستریونایتد)، آنتونیو کاندروا (اینترمیلان) لئوناردو اینسینه (ناپولی) و چیرو ایموبیله (لاتزیو) یازده بازیکن نامدار ایتالیا در بازی برگشت بودند که با سه گل از ورزشگاه سانتیاگو برنابئو بدرقه شدند.
میانگین 3.6 گل زده در مرحله گروهی و دریافت تنها 3 گل در 10 بازی قدرت بالای تیم لوپتگی را نشان می‌دهد.

تیم ششم رده‌بندی فیفا و یکی از سه حریف ایران در حالی این نتیجه را رقم زده که ایتالیا در مجموع 21 گل زد و 8 گل هم از حریفان دریافت کرد که نیمی از این گل‌های خورده از تیم اسپانیا بوده است.

دیگو کاستا، آلوارو موراتا، ایسکو و داوید سیلوا چهار بازیکن تیم اسپانیا بودند که موفق شدند هر کدام در مرحله گروهی پنج گل به ثمر برسانند.

واقعیت‌هایی درباره تیم ملی اسپانیا، یکی از حریفان ایران در جام جهانی:

- نخستین تیم اروپایی که خارج از قاره اروپا موفق به کسب عنوان قهرمانی جام جهانی شد.
- 14 بار حضور در جام جهانی
- یکی از هشت قهرمان دنیا
- سه قهرمانی در بین سال‌های 2008 تا 2012 در اروپا و جهان که باعث شده بسیاری این تیم را یکی از برترین تیم‌های تاریخ دنیا بدانند
- استفاده از "تیکی‌تاکا" که کارشناسان فوتبال دنیا، آن را نسخه به روز شده "توتال فوتبال" هلند و "دشوارترین نسخه ممکن فوتبال" می‌دانند.
- یکی از چهار تیم بدون شکست در مرحله انتخابی جام‌جهانی 2018 در اروپا
- دومین خط حمله برتر اروپا در رقابت‌های انتخابی جام جهانی در اروپا (آلمان و انگلیس به طور مشترک اول)
- بهترین خط دفاع در بین تیم‌های اروپایی در رقابت‌های انتخابی جام جهانی 2018

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین