|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۷
کد خبر: ۲۰۰۱۹۳
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۶
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور از آلودگی هوای پنج کلانشهر کشور تا روز سه‌شنبه خبرداد و گفت: از روز سه‌شنبه جریانات خنک شمالی وارد کشور می‌شود که دستاورد آن کاهش دما و بارش پراکنده باران برای سواحل خزر و شمال شرق کشور خواهد بود.
 احد وظیفه در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا درباره وضعیت جوی سه روز آینده کشور اظهار کرد: طی دو روز آینده جوی پایدار به همراه افزایش دما در غالب نقاط کشور حکمفرما خواهد بود.

وی افزود: این جو پایدار موجب افزایش غلظت آلاینده‌ها و غبار محلی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت می‌شود و طی دو روز آینده غالب کلانشهرها با کیفیت هوای ناسالم مواجه می‌شوند.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: این افزایش غلظت آلاینده و کاهش کیفیت هوا در روزهای یکشنبه تا سه‌شنبه غالبا در شهرهایی مانند تهران، کرج، اصفهان، اراک  و تبریز به‌وقوع می‌پیوندد.

 وظیفه با بیان اینکه از روز سه‌شنبه جریانات شمالی به کشور وارد می‌شود، گفت: نفوذ جریانات شمالی موجب افزایش ابر، کاهش دما و بارش‌های پراکنده در استانهای ساحلی خزر، خراسان شمالی و خراسان رضوی می‌شود.

وی، همدان با 12 درجه زیر صفر را سردترین و بندرعباس با 25 درجه بالای صفر را گرمترین نقاط کشور دانست وگفت: دمای هوای تهران نیز امروز به 9 درجه بالای صفر رسید که فردا شاهد افزایش دما و پایداری هوا در پایتخت خواهیم بود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین