|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۳
کد خبر: ۲۰۰۱۹
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۸
قاضی سراج افزود: من اعلام کردم که به این دلیل نمی‌توانم به پرونده رسیدگی کنم و خوشبختانه با این درخواست موافقت شد.
هفته گذشته سخنگوی قوه قضاییه اعلام کرد که جلسه رسیدگی به پرونده مهدی هاشمی 11 مردادماه تشکیل خواهد شد و پرونده‌اش از قاضی سراج گرفته شده و به قاضی دیگری منتقل شده است.

 پس از محسنی اژه ای ،قاضی سراج نیز درباره تغییر قاضی پرونده مهدی هاشمی ‌گفت که: من رییس سازمان بازرسی کل کشور هستم. قبلا سازمان بازرسی کل کشور راجع به این پرونده گزارش داده است و با توجه به اینکه گزارش‌دهنده و حاکم نمی‌تواند یکی باشد این موضوع جزء موارد رد دادرس است.

قاضی سراج افزود: من اعلام کردم که به این دلیل نمی‌توانم به پرونده رسیدگی کنم و خوشبختانه با این درخواست موافقت شد.

پس از آنکه خبر تغییر قاضی پرونده مهدی هاشمی اعلام شد وکلای وی به این اقدام واکنش نشان دادند و اعلام کردند که «عطف به انتشار خبر جایگزینی قاضی سراج با قاضی دیگر، موارد ذیل را به استحضار می‌رساند که اول «اخذ پرونده از قاضی سراج و ارجاع پرونده به قاضی دیگر، پس از شروع رسیدگی توسط وی و یک سال کار قضایی و نظارت نامبرده بر پرونده»، به هر بهانه که باشد، کاملا بی‌سابقه و مغایر با اصول دادرسی منصفانه است.

پرونده در حالی از دادسرا به دادگاه بازگشته است که بخشی از دستورات مهم قاضی سراج مبنی بر رفع نواقص و رفع ایرادات سنگینی که نامبرده بر رفع آن تاکید داشته، معطل مانده و انجام نشده است؛ بنابراین وکلای مدافع مراتب اعتراض خود را به مقامات ذی‌صلاح کشور اعلام کرده و منتظر تصمیم شایسته در این رابطه هستیم.»

در همین خصوص یک منبع آگاه به خبرنگار روز نو گفت: پس از تغییر قاضی سراج که مسوول پرونده مهدی هاشمی بود ، اکنون این پرونده به قاضی مقیسه سپرده شده است.

وی افزود: تغییر قاضی پرونده موجب ناراحتی مهدی هاشمی شده است و او اعتراض خود را به این اقدام اعلام کرده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین