|
|
امروز: چهارشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۰۴:۴۸
کد خبر: ۲۰۰۱۷
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۳
در این نظر سنجی با وجودی که 79 درصد از آمریکایی ها گفته اند نظر مثبتی نسبت به حکومت ایران ندارند ، اما اکثریت آنها گفته اند باید در حوزه هایی از جمله مقابله با تهدید گروه تروریستی داعش با حکومت ایران همکاری کرد.
نتایج یک نظر سنجی جدید در آمریکا نشان می دهد  61 درصد افکار عمومی این کشوراز همکاری کشورشان با ایران برای  مقابله با گروه تروریستی داعش در عراق حمایت می کنند.

 به نقل از روزنامه "واشنگتن پست" نتایج یک نظر سنجی جدید از سوی دانشگاه مریلند آمریکا که در فاصله روزهای 28 ژوئن تا 7 ژوئیه انجام شده است نشان می دهد 61 درصد از آمریکایی ها خواهان همکاری کشورشان با ایران برای مقابله با داعش هستند.

در این نظر سنجی روش های این همکاری مورد سوال قرار نگرفته است. بر اساس این نظر سنجی 66درصد دموکرات ها و 62 درصد جمهوریخواهان و 51 درصد افراد مستقل از این همکاری حمایت می کنند.

همچنین نتایج این نظر سنجی نشان می دهد که 61 درصد از آمریکایی ها از یک توافق بلند مدت هسته ای با ایران که توانایی این کشور  را برای ساخت سلاح هسته ای کاهش دهد، حمایت می کنند و تنها 35 درصد از آمریکایی ها خواستار برچیده شدن کامل چرخه سوخت و برنامه غنی سازی اورانیوم  ایران و نیز تشدید تحریم های بین المللی هستند.

این نظر سنجی پیش از آغاز  گفت و گوهای هسته ای بین ایران و گروه 1+5 در وین 6 انجام شده است و در آن از شرکت کنندگان پرسیده شده که برای حل مساله هسته ای ایران چه فرمولی را ترجیح می دهند: توافقی که اجازه دهد ایران به صورت محدود غنی سازی اورانیوم داشته باشد یا گزینه تشدید تحریم ها.

در این نظر سنجی با وجودی که 79 درصد از آمریکایی ها گفته اند نظر مثبتی نسبت به حکومت ایران ندارند ، اما اکثریت آنها گفته اند باید در حوزه هایی از جمله مقابله با تهدید گروه تروریستی داعش با حکومت ایران  همکاری کرد.

این نظر سنجی از 748 نفر صورت گرفته است و ضریب خطای آن 3.6 درصد است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین