|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۵
کد خبر: ۱۹۹۸۷۸
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۴:۳۰
یک مقام چینی اعلام کرد چین به منظور اطمینان از ایمنی ناوبری و جلوگیری از وقوع فجایع ثانویه، پیرامون منطقه‌ای که نفتکش سانچی غرق شده، کنترل ترافیکی برقرار کرده است. وی در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: چین از تلاشها برای جست و جوی خدمه مفقود شده سانچی دست نکشیده است.
 یک مقام چینی اعلام کرد چین به منظور اطمینان از ایمنی ناوبری و جلوگیری از وقوع فجایع ثانویه، پیرامون منطقه‌ای که نفتکش سانچی غرق شده، کنترل ترافیکی برقرار کرده است.
 
خبرگزاری شینهوا به نقل از ژی گوانگلو، یک مقام وزارت حمل و نقل چین نوشت: مقامات ورود به محدوده ای به شعاع ۱۰ مایل دریایی اطراف مکانی که نفتکش سانچی دو هفته پیش غرق شد را ممنوع کرده اند.
 
وی در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: چین از تلاشها برای جست و جوی خدمه مفقود شده سانچی دست نکشیده است.
 
نفتکش سانچی که با پرچم پاناما تردد می کرد، حامل حدود یک میلیون بشکه نفت به مقصد کره جنوبی بود و در ششم ژانویه در دریای چین شرقی در حدود ۳۰۰ کیلومتری شرق دهانه یانگ تسه، با کشتی باری "سی اف کریستال" برخورد کرد و در ۱۴ ژانویه غرق شد.
 
این نفتکش ۳۲ خدمه شامل ۳۰ ایرانی و دو بنگلادشی داشت اما تنها پیکر سه نفر از آنها پیدا شد و سایر خدمه همچنان مفقود هستند.
 
به گفته این مقام چینی، جعبه سیاه نفتکش سانچی در حضور کشورهای مربوط شامل چین، ایران، پاناما و هنگ کنگ باز شده است. همه طرفین به توافق رسیده اند که یک تیم تحقیقاتی برای تحقیق درباره این سانحه تشکیل شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین