|
|
امروز: پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۲:۵۲
کد خبر: ۱۹۹۸۶۳
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۳
معاون وزیر امور خارجه گفت: هر بار که آمریکا موضوع موشکی ایران، یمن یا حتی آشوب‌های داخلی ایران را مطرح کرد و خواست با این مسایل پای ایران را به شورای امنیت پیش بکشد، برعکس به انزوای این کشور منجر شد.
 معاون وزیر امور خارجه گفت: هر بار که آمریکا موضوع موشکی ایران، یمن یا حتی آشوب‌های داخلی ایران را مطرح کرد و خواست با این مسایل پای ایران را به شورای امنیت پیش بکشد، برعکس به انزوای این کشور منجر شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی «تدبیر و امید»، سیدعباس عراقچی روز جمعه در جمع خبرنگاران در حاشیه بیست و نهمین نشست کمیته دایمی کنفرانس بین‌المللی احزاب آسیایی درباره اقدامات ترامپ و نیکی هیلی برای تحت تاثیر قرار دادن اعضای شورای امنیت در رابطه با ادعای ارسال سلاح از ایران به یمن، افزود: اقدام آنها یک حرکت نمایشی بود. دولت آمریکا با نمایش برخی از قطعات که معلوم نیست از کجا آورده‌اند و با انجام کارهایی از جمله دعوت به ناهار و موزه سعی در تحت تاثیر قرار دادن اعضای شورای امنیت کرد.

وی ادامه داد: ما این موارد را حرکتی نمایشی و مذبوخانه و نمایش چیزی که اصلا وجود ندارد، می‌دانیم. آمریکایی‌ها در گذشته تلاش زیادی کردند که ایران را به شورای امنیت ببرند و پرونده و پای ایران را به شورای امنیت باز کنند که این کار آنها تا کنون با شکست مواجه شده است.

معاون وزیر امور خارجه گفت: هرچند باری که آمریکا موضوع موشکی ایران، یمن یا حتی آشوب‌های داخلی ایران را مطرح کرد و خواست با این مسایل پای ایران را به شورای امنیت پیش بکشد، برعکس به انزوای بیشتر آمریکا منجر شده است و همه رسانه‌های غربی و کشورهای هم پیمان آمریکا به آن اذعان کرده‌اند.

عراقچی ادامه داد: در حرکت آخر که اینها انجام داده‌اند که آشوب‌های داخلی ایران را به صحنه‌ای برای محکومیت ایران در مجامع جهانی تبدیل کنند آن جلسه شورای امنیت به جلسه‌ای برای انزوای آمریکا و حمایت از ایران تبدیل شد. اینها حرکت‌های مذبوحانه‌ای است که با دیدن واکنش‌های کشورهای مختلف که شاهد بودیم، دیدیم که اقدامات آنها چندان موثر نبوده و موضع دولت روسیه و برخی دیگر از کشورهای عضو شورای امنیت نیز روشن بود و حتما از این مسیر سودی نخواهند برد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین