|
|
امروز: شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۰۱:۲۳
کد خبر: ۱۹۹۸۲۲
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۸
دولت سوریه ضمن استقبال از بیانیه پایانی گفتگوهای طرف های سوری در شهر سوچی روسیه اعلام کرد که حل و فصل سیاسی بحران باید بدون هرگونه مداخله خارجی صورت گیرد.
 به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه سانا، یک منبع در وزارت امور خارجه سوریه اعلام کرد: جمهوری عربی سوریه از نتایج کنگره گفتگوی ملی سوریه استقبال می کند، گفتگوهایی که ثابت کرد روند سیاسی در سوریه باید از طریق طرف های سوری و بدون مداخله خارجی ادامه یابد.

منبع مذکور افزود: بیانیه پایانی کنگره بر اجماع سوری ها برای پایبندی به اصول ملی، حفظ حاکمیت و تمامیت ارضی، حق انحصاری ملت سوریه در انتخاب نظام سیاسی اقتصادی خود و همچنین حفظ ارتش و نیروهای مسلح برای انجام وظایف خود در حفاظت از مرزهای ملی و ملت سوریه در برابر تهدیدها خارجی، مبارزه با تروریسم و تقویت نهادهای دولتی برای خدمت رسانی به همه شهروندان سوری تاکید کرد.

این منبع ادامه داد: بیانیه پایانی که با رأی اکثریت شرکت کنندگان به تصویب رسید، زیربنای هرگونه روند سیاسی و مبنای هر گونه مذاکره در آینده خواهد بود.

نشست سوچی سه‌ شنبه هفته جاری به ابتکار ایران، روسیه و ترکیه، سه کشور تضمین کننده توافق کاهش تنش در سوریه و با هدف تحقق صلح برای مردم سوریه برگزار شد
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین