|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۰
کد خبر: ۱۹۹۷۹۴
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۳:۰۰
معاون گردشگری کشور اعلام کرد که بازار گردشگری کشور عراق رها شده و با کاهش ورود مسافر از کشور عراق مواجه هستیم.
 معاون گردشگری کشور اعلام کرد که بازار گردشگری کشور عراق رها شده و با کاهش ورود مسافر از کشور عراق مواجه هستیم.

محمد محب خدایی در نشست هم‌اندیشی مدیران تاسیسات گردشگری که در هتل پردیسان برگزار شد، اظهار کرد: این در شرایطی است که کشورهایی مانند اردن و ترکیه به بازار گردشگری سلامت عراق وارد شدند و در این کشور به جذب توریست سلامت پرداختند.

وی خاطرنشان کرد: در سفری که به عراق داشتم مشاهده کردم که بخش خصوصی در این کشور فعال نیست و علت کاهش گردشگران سلامت از عراق نیز به فعالیت کم بخش خصوصی در این کشور بازمی‌گردد. باید اشاره کرد که میان دولت‌های ترکیه و عراق تعاملی در این خصوص رخ نداده بلکه حوزه بازاریابی و بخش خصوصی این کشور دست به کار شده است.

معاون گردشگری سازمان میراث گردشگری، صنایع دستی و گردشگری گفت: واقعیت این است که بسیاری از کشورها مشکلات اقتصادی و اشتغال خود را با گردشگری حل کردند.

محب‌خدایی افزود: یکی از معضلات ما در حوزه گردشگری جزیره‌ای عمل کردن است، در حالی که صنعت گردشگری صنعتی فرابخشی و وابسته به هماهنگی میان دستگاه‌ها به‌شمار می‌رود و گردشگر نیز به دنبال خرید بسته سفر است و به دنبال دریافت خدمات به صورت جزئی نیست.

وی گفت: ما امکانات بسیاری را در حوزه گردشگری داریم اما نتوانستیم این امکانات را در یک شبکه قرار دهیم، درحالی که سایر کشورها از روش‌هایی استفاده کردند که از بی‌نظمی به نظم رسیدند و باید با توجه به مزیت رقابت‌پذیری، از هدررفت‌ها پرهیز کنیم و توانمندی‌ها را در یک جهت قرار دهیم.

معاون گردشگری سازمان میراث گردشگری، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به نمایشگاه گردشگری در تهران گفت: این نمایشگاه پیام‌های زیادی برای ما داشت، از مقاصد گردشگری کشور خواستیم ظرفیت‌های خود را عرضه کنند و به آنها میدان دادیم.

محب خدایی با بیان این‌که از میان گردشگران خارجی دو میلیون و 300 هزار مسافر در حوزه زیارتی هستند، ادامه داد: ظرفیت ما در میزبانی به گونه‌ای است که می‌توانیم در حال حاضر از 6 میلیون و 100 هزار گردشگر خارجی میزبانی کنیم.

وی در خصوص افزایش قانون مالیات بر ارزش افزوده، گفت: مکاتباتی با آقای تقوی‌نژاد انجام دادیم و خوشبختانه ایشان به ما پاسخ دادند، اکنون نیز رایزنی‌هایی را انجام می‌دهیم تا در این زمینه گشایش‌هایی صورت گیرد.

معاون گردشگری سازمان میراث گردشگری، صنایع دستی و گردشگری درباره علت گرانی سفر گفت: علت گرانی سفر به این امر بازمی‌گردد که ما تنها میان درآمد و هزینه‌های خود توازن ایجاد می‌کنیم و همه درآمدهای ما، صرف هزینه می‌شود، در حال حاضر هتل‌ها تلاش می‌کنند ضریب اشغال خود را به 35 درصد برسانند در حالی که استاندارد جهانی اشغال هتل‌ها 55 درصد است. به این معنی که 55 درصد ظرفیت یک هتل حتما باید پر شود.

محب‌خدایی با اشاره به گردشگری حلال گفت: گردشگری حلال فقط رستوران و هتل نیست، میهمان‌پذیری و اخلاق اسلامی بخشی از خدمات این نوع از گردشگری است، در شرایط کنونی حتی می‌بینیم که برخی از کشورهای که مسلمان نیز نیستند خدمات گردشگری حلال را عرضه می‌کنند.

وی در مورد اقامتگاه‌های بوم‌گردی یادآور شد: خوشبختانه ضریب اشغال اقامتگاه‌های بوم‌گردی بسیار بالاست و اشغال واحدهای اقامتی بوم‌گردی در طول سال به 80 درصد می‌رسد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین