|
|
امروز: پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۱:۳۰
کد خبر: ۱۹۹۷۹۲
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۱
وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: بخشی از سهام عدالت توسط دولت در حال ساماندهی و سود سهام در حال پرداخت است.
 وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: بخشی از سهام عدالت توسط دولت در حال ساماندهی و سود سهام در حال پرداخت است.

مسعود کرباسیان ظهر امروز در جلسه مشترک شورای اداری شهرستان‌های بم و نرماشیر با تبریک آغاز دهه فجر اظهار داشت: ما خاطره مسجد جامع کرمان را که آغازی بر انقلاب بود، فراموش نکردیم.

وی بیان داشت: استان کرمان مردان بزرگی پرورش داده که آیت‌الله هاشمی بزرگ‌مرد این استان است، ما اعضای هیأت دولت وظیفه داشتیم به همراه ریاست جمهور به شهرستان‌ها سفر کنیم.

نماینده ویژه هیأت دولت در شهرستان‌های بم و نرماشیر در سفر ریاست جمهوری به استان کرمان افزود: ما از نظرات نماینده بم در دولت به خوبی استفاده می‌کنیم و امیدواریم در دور بعد در کمیسیون اقتصادی مجلس از این نماینده پرتلاش بهره ببریم.

کرباسیان ابراز داشت: بنده و معاونانم در زمینه رفع مشکلات مرتبط با وزارتخانه اقتصاد که توسط مسؤولان شهرستان‌های بم و نرماشیر مطرح شد، تلاش می‌کنیم و سایر موضوع‌ها را در هیأت دولت مطرح می‌کنیم.

وزیر امور اقتصادی و دارایی یادآور شد: در جلسه‌ای که روز دوشنبه با رئیس جمهور، هیأت دولت و استاندار کرمان داشتیم، مطرح شد که بیش از 80 درصد تعهدات سفر قبل عملی شده و مابقی هم در حال انجام است.

کرباسیان تصریح کرد: البته برخی طرح‌ها هم جدا از تعهدات سفر در دستور کار است که مهم‌ترین آن انتقال آب به کرمان است، امروز شاهد افتتاح پروژه‌های بزرگی با حضور ریاست جمهوری و اعضای هیات دولت در استان کرمان هستیم.

وی اذعان داشت: ما داشته‌ها و توانمندی‌های زیادی در استان کرمان داریم و باید از امکانات به خوبی استفاده کنیم در استان کرمان 1.2 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری داخلی و 300 میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی داشتیم که نشان می‌دهد، توانمندی زیادی در تولید ثروت دارد.

کرباسیان عنوان کرد: دولت کارهای زیادی در بحث اقتصادی داشته که امسال رشد 6.5 درصدی از جمله آن است و در استان کرمان تورم زیر 9 درصد است و افزایش 70 درصدی سرمایه‌گذاری آن برگرفته از تلاش‌های مسؤولان امر است.

وی ادامه داد: امسال رشد صادرات غیر نفتی را داشتیم که بخشی از این صادرات شامل مس، فلزات و محصولات کشاورزی مربوط به استان کرمان است، ما باید در زمینه توسعه امکانات و تشویق سرمایه‌گذاران تلاش کنیم.

کرباسیان اضافه کرد: بخشی از سهام عدالت توسط دولت در حال ساماندهی و سود سهام در حال پرداخت است، پرداخت 3 میلیارد دلار تسهیلات اشتغال روستایی از طریق صندوق ذخیره و اعتبارات بانک‌ها با وام 6 درصد یک کار ارزشمند است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به اینکه در این زمینه رهبر انقلاب حمایت جدی کردند، اظهار داشت: یکی از تقسیم‌بندی‌های این وام‌ها گردشگری است که می‌طلبد در این منطقه از آن استفاده شود‌.

وی در زمینه ایجاد بورس خرما قول مساعد داد و بیان داشت: ما در بحث خرید تضمینی خرما از وزارت جهاد و سازمان تعاون روستایی حمایت می‌کنیم و در سال آینده برای توسعه کشت گلخانه‌ای طراحی خوبی در بودجه داریم.
منبع: فارس
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین