|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۱:۴۱
کد خبر: ۱۹۹۷۷۲
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۵
مقامات چینی می‌گویند از آنجایی که هنوز مقادیر زیادی نفت و گاز طبیعی در نفتکش‌ سانچی محبوس شده است، در حال بررسی خارج کردن این کشتی از دریا هستند.
 مقامات چین روز پنج‌شنبه (امروز) اعلام کردند که همچنان در حال بحث در خصوص بیرون کشیدن نفتکش «سانچی» ایران از آب هستند. این نفتکش ماه گذشته در آب‌های چین غرق شد و ۳۲ سرنشین آن جان خود را از دست دادند.

به نوشته خبرگزاری «آسوشیتدپرس» مقامات وزارت حمل و نقل چین به خبرنگاران گفتند که ۱۹۰۰ تن از نفت سانچی و بخشی از محموله مایع گاز طبیعی این نفتکش ایرانی همچنان در زیر آب قرار دارد و این امر برنامه خارج کردن کشتی از آب را پیچیده کرده است.

«شی گوانگلو» معاون رئیس مرکز جستجو و نجات دریایی چین گفت: «ما باید بررسی کنیم که آیا این نفت جرقه می‌زند و منفجر خواهد شد یا اینکه موضوعات دیگری را پیش می‌آورد یا خیر.»

شی ادامه داد که چین «مطابق با کنوانسیون‌های بین‌المللی» با ایران که صاحب کشتی بوده است و همچنین پاناما که کشور ثبت‌ شده این کشتی است، در ارتباط است.

طبق این گزارش، چین در تلاش برای یافتن راه‌هایی برای خارج کردن نفتی است که زیر آب فرو رفته است زیرا این نفت می‌تواند موج آسیب‌های جدی زیست محیطی شود.

کشتی سانچی ۶ ژانویه بعد از برخورد به یک کشتی باری آتش گرفت و روز یکشنبه در حدود ۵۳۰ کیلومتری جنوب شرقی «شانگهای» منفجر و غرق شد.

چین یک ربات زیردریایی برای بررسی لاشه ۸۵ هزار تنی این نفتکش که ۱۱۵ متر زیر آب‌های دریای شرق چین قرار گرفته است، اعزام کرد.

قبل از غرق شدن نفتکش سانچی، جسد سه سرنشین این کشتی پیدا شد و مقامات موفق به یافتن باقی اجساد نشدند.

جعبه سیاه کشتی از نفتکش خارج شده است و علت برخورد دو کشتی در دست بررسی است و هنوز جزئیاتی در این خصوص منتشر نشده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین