|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۴
کد خبر: ۱۹۹۷۶۶
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۵
رییس جمهور با بیان اینکه یکی از آرزوهای آیت الله هاشمی رفسنجانی شکوفایی ایران بود، گفت: هاشمی رفسنجانی همه وجودش عشق به ایران و اسلام بود و با تمام سلول های خود به طراوت ایران عشق می ورزید.
 رییس جمهور با بیان اینکه یکی از آرزوهای آیت الله هاشمی رفسنجانی شکوفایی ایران بود، گفت: هاشمی رفسنجانی همه وجودش عشق به ایران و اسلام بود و با تمام سلول های خود به طراوت ایران عشق می ورزید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی «تدبیر و امید»، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی عصر امروز 12 بهمن ماه در مراسم بهره برداری همزمان از طرح‌های اقتصادی و زیربنایی در استان کرمان اظهار کرد: شاید فکر کنید اغراق می کنم، هر پروژه ای که در ایران افتتاح می شود، و چه می شنوم از این سو و آنسو، از آیت الله هاشمی رفسنجانی یاد می کنم (تشویق حضار). این مرد بزرگ که من قبل و بعد از انقلاب ایشان را میشناختم  در کنارشان بودم، در دوراج جنگ، مجمع، ریاست جمهوری و ... یکی از آرزوهای ایشان شکوفایی ایران بود و چقدر اهمیت می داد به مسئله اب و ابادانی روستاها، صنعت و ... بود.

وی اظهار کرد: ایشان همه وجودش عشق به ایران و اسلام بود و با تمام سلول های خود به طراوت ایران عشق می ورزید.

روحانی تصریح کرد: کرمان سرزمین جهاد، فداکاری، صنعت، آبادانی و ... است و شرکت صنعتی معدنی گل گهر یکی از مراکزی است که همواره باید در کشور به آن افتخار کنیم.

وی گفت: جای خوشحالی دارد که مردم و دولت در کنار هم در یک روز در بخش های آب، خاک، کشاورزی و صنایع تبدیلی و دامپروری حدود 1719 طرح و پروژه را افتتاح کنند که این مهم موجب امیدواری است و نشان دهنده این است که مردم ایران مردمی فعال برای آبادانی کشور می باشند.

وی با بیان اینکه همه روستاهای استان بالای 20 هزار نفر دارای برق هستند، ادامه داد: استان کرمان به عنوان یک صادر کننده برق تبدیل شده است و اکنون استان کرمان 140 مگاوات برق اضافه دارد که این یک نعمت بسیار بزرگی است و شکر گزار آن هستیم.

روحانی با اشاره به اینکه در همه وجود آیت الله هاشمی عشق به ایران و جمهوری اسلامی بود بیان کرد: امیدواریم آب از جنوب به این استان برسد و با اتصال راه آهن بتوانیم توسعه استان کرمان را شاهد باشیم.

وی با بیان اینکه امروز به تکمیل زنجیره فولاد رسیده ایم که نشان دهند نشاط، حرکت و فعالیت مردم ادست، تصریح کرد: در سطح جهان ایران بالاترین تولید کننده آهن اسفنجی است.

رییس جمهور با بیان اینکه ایران در میان 155 کشور ذخایر ارزی و طلای در رتبه هایی بالایی قرار دارد که این جای خوشحالی است، اظهار کرد: در گذشته فقط نفت به اروپا صادر می کردیم اما امروز گندم و فولاد صادر می کنیم.

وی با طرح این سوال که چرا از یاس و ناامیدی در این کشور صحبت می شود؟ اظهار کرد: در کشور ما سراسر امید و نور است و همه جوانان، زنان، نیروهای انسانی و ... امیدی برای کشور هستند. ما در 8 سال دفاع مقدس با ایستادگی پیروز شدیم و امروز نیز باید خودمان مشکلاتمان را حل کنیم.

وی با بیان اینکه در همه جا مشکل وجود دارد تصریح کرد: بیش از 10 هزار میلیارد تومان پروژه در سراسر استان کرمان افتتاح شده است و این رقم کوچکی نیست و بیش از 10 هزار میلیارد تومان پروژه کلنگ زنی شده است.

رییس جمهور افزود: حتما نقایصی وجود دارد اما باید دست در دست یکدیگر آنها را برطرف کنیم. مردم جای نقد دارند و مردم اگر نقد دارند باید نظر خود را اعلام کنند. نظام ما یک نظام دیکتاتوری نیست. مردم آزاد هستند که بیان می کنند و حق دارند که بیان کنند و ما همه جا باید در کنار یکدیگر باشیم.

وی با بیان اینکه در هر بخش مهم کشور که رفته ام افتتاح پروژه ای داشته ایم روحیه گرفته ام و افتخار کرده ایم، گفت: کشور ایران ذخایر زیادی دارد و ملتی بزرگتر و همچنین فرهنگ بزرگ و تاریخ بلندی داریم.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین