|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۹
کد خبر: ۱۹۹۷۶۲
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۱
دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: باید برای چهلمین سال استقرار نظام جمهوری اسلامی آماده شویم و به یک جمع بندی و ارائه کارنامه‌ای برسیم که عالمانه، عادلانه و واقعی باشد.
 محمدرضا باهنر دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری عصر امروز (پنجشنبه) در نخستین کنگره سراسری حزب همدلی مردم تهران در کانون توحید اظهار داشت: باید برای چهلمین سال استقرار نظام جمهوری اسلامی آماده شویم و به یک جمع بندی و ارائه کارنامه‌ای برسیم که عالمانه، عادلانه و واقعی باشد.

باهنر افزود: باید شجاعت اقرار به قصورها را داشته باشیم و هم موفقیت‌هایی که بعضا به معجزه شبیه است را بتوانیم در تصویری واقعی ترسیم و ارائه کنیم.

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری ادامه داد: کارهای انجام نشده و فهرست مطالبات به نتیجه نرسیده قاعدتا بلندتر و طولانی تر از فهرست کارهای انجام شده است.

وی گفت: یک سری رفتارها، رفتارهای تطبیقی است و امروز شماها خیلی می پرسید اگر 40 سال قبل همان نظام قبلی بود الان کجا بودیم و یا اگر چند موفقیت را می شماریم این سوال مطرح می شود که همه کشورها پیشرفت کرده‌اند.

باهنر با بیان اینکه تمامی حکومت ها علاقمند به رشد شاخص‌های اصلی کشورشان هستند، متذکر شد: حتی دیکتاتورها علاقه ندارند که شاخص های کلی کشورشان تنزل داشته باشد یا به قهقرا برود.

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری افزود: امام راحل تنها کسی بود که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی گفت از مردم سوال کنند نوع حکومت را هم خودشان تعیین کنند و رفراندوم برگزار شد و در وهله نخست نظام سیاسی کشور تغییر کرد.

باهنر افزود: امام چیزی را در خشت خام میدیدند که جوانان در آیینه هم نمی دیدند بنابراین بر رفراندوم تاکید داشتند.

وی تصریح کرد: همه کشورهایی که کودتا و یا انقلاب کردند سال های طولانی به بهانه انقلاب از مراجعه به آرای عمومی خودداری کردند.

به گفته باهنر اصرار امام بر تدوین قانون اساسی بود که قانون اساسی یک معاهده ملی است که تکلیف همه را روشن می کند و قانون اساسی تدوین و به همه پرسی گذاشته شد و امام پیگیر بود که به سرعت باید این ها انجام شود. در هیچ انقلابی سابقه ندارد که یکسال پس از پیروزی تکلیف همه چیز با رای مردم باشد.

باهنر تقویت نظام امنیتی، اطلاعاتی و دفاعی را به دلیل 18 هزار شهید ترور و 8 سال جنگ تحنیلی در ایرات عنوان کرد.

وی درباره 8 سال دفاع مقدس نیز گفت: دفاع مقدس بعد از 200 سال باعث شد که ایران با همسایه خود درگیر و 8 سال بجنگیم اما در پایان جنگ یک وجب خاک ایران جدا نشد.

دبیکل جبهه پیروان خط امان و رهبری گفت: زمانی که انقلاب پیروز شد خیلی از فرماندهان نظام قبل می گفتند ما تجهیزات داشتیم اما اجازه تعویض باطری هواپیما را نداشتیم امروز از لحاظ امکانات دفاعی وضع خیلی خوبی داریم و امروز دشمن بعد از مسئله هسته ای ایراد می گیرد که چرا موشک های شما چنین بردی دارند.

باهنر با تاکید بر اینکه ایران در فناوری نوین پیشرفت خوبی داشته است گفت: طبق فتوای رهبر انقلاب ایران به دنبال بمب اتم نیست اما با توافقی که در برجام داشتیم نقطه گریز ما برای دست یابی به سلاح هسته ای از 2 ماه به یکسال افزایش یافت.

وی با اشاره به پیشرفت ایران در علم پزشکی گفت: ما اوایل انقلاب نه تنها در بشاگرد و کهنوج بلکه در تهران فراوان پزشک هندی و فیلپینی داشتیم و داشتن پزشک ایرانی جزو آرزوهای ما بود اما امروز اینقدر افراط کردیم که تعداد زیادی از پزشکان ما بیکار هستند.
به اعتقاد باهنر متاسفانه ما یکسری از شاخص های به شدت منفی داریم به گونه ای که در ایران نظام امنیتی، اطلاعاتی و سیاسی را درست کردیم و مجلس و انتخابات را قبول کردیم اما امروز در کشور حزب وجود ندارد.

دبیر کل جبهه پیروان خط امام و رهبری افزود: 300 الی 400 حزب از وزارت کشور مجوز گرفتند و 300 تا از مجوزهای این احزاب کاغذ هستند
از بین 100 حزبی که فعالیت می کنند نصف آنها خواب هستند و فقط 20 الی 30 حزب کار می کنند که با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می کنند.

باهنر ادامه داد: طبق قانون جدید احزاب 350 حزب از مجموع 400 حزب حذف می شوند و بقیه هم باید خود را به آن استانداردها برسانند. بنابراین این قانون جدید احزاب وضعیت را خوب می کند اما کافی نیست.

باهنر می گوید که بنده در غیبت 3 الی 4 حزب فراگیر و قوی بر آینده مردم سالاری دینی بیمناک هستم و معتقدم مردم سالاری به خط آخر نمی رسد چرا که لازمه مردم سالاری و جمهوریت وجود چند حزب قوی است.

دبیرکل جبهه پیروان ضمن اشاره به حرکت براندازانه برخی از احزاب در طول انقلاب گفت: حزبی که بدنبال براندازی است، حزب نیست بعضی ها فکر می کنند با تحزب می توانند به جنگ نظام بروند؛ هیچ حکومتی مبارزه با نظامش را بر نمی تابد و ممنوع قانونی است.

به باور وی، حزب می تواند درمقابل دولت و مجلس موضع داشته باشد اما نمی تواند در مقابل نظام بایستد.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس با تاکید بر اینکه نظام اداری ما به شدت فشل است، گفت: ژاپن با 150 میلیون جمعیت 400 هزار نیروی اداری دارد و ما با 80 میلیون جمعیت 4 میلیون نظام اداری داریم.

باهنر می گوید: من دلم برای مجلسی که می خواهد بودجه دولت را ببندد می سوزد. این درآمدها و هزینه ها با هم جفت نمی شود.

وی با تاکید بر اینکه نظام اداری ما یک نظام پر هزینه لخت، کم تحرک و کم فکر است، گفت: برخی ها اگر در خانه می خوابیدند و حقوق می گرفتند بهتر بود، برخی از این افراد کاش کار نمی کردند چون مزاحم کار هستند.

باهنر ضمن تاکید بر اینکه نظام بازنشستگی و نظام بانکی دارای اشکال است، تصریح کرد: خدا کند که تق و توق بانک های اصلی در نیاید چرا که این تراز برخی از بانکها قرمز است،

"یک زمان ما نفت می فروختیم و دولت خرج می کرد. از سال 92 و 93 دولت شروع به فروش اوراق مشارکت کرد اما متاسفانه در سال 95 ما اوراق مشارکت را برای حقوق کارمندها فروختیم و امسال اوراق می فروشیم که اوراق مشارکت قبلی ها را بدهیم این اگر کنترل نشود 8 الی 7 سال دیگر بدهی ما در اوراق مشارکت از کل بودجه دولت بیشتر می شود."

دبیر کل جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان اینکه سران معلمان ما دو برابر نیاز واقعی ما است، خاطرنشان کرد: همین الان آموزش پرورش 300 هزار نیرو اضافه و 50 هزار کم چون پراکندگی به اندازه نیاز آموزش و پروش نیست.
امروز سرانه هر دانش آموز دولتی حدود 3 میلیون تومان می شود یعنی دولت باید 3 میلیون تومان پول دهد در حالی که متوسط نرخ مدارس غیر انتفاعی 1 میلیون تومان است.

وی با اینکه بنده به عنوان شخصی که 28 سال در مجلس بوده با این بخش از اظهارات آقای روحانی که از این پس دیگر هیچ دولتی نمی تواند بودجه کشور را ببندد موافقم، گفت: نظام اداری و بودجه ریزی کشور باید متحول شود.

باهنر تصریح کرد: درآمد اقتصادی سرانه کشور یک درصد رشد کرده مصرف ما 5 الی 6 برابر شده است؛ در کشور ما 90 میلیون سیم کارت کار می کند این ها هزینه و مصرف است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: ما هم قبول داریم که تولید و مصرف باید تراز داشته باشد.
دبیر کل جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان اینکه مجلس باید شجاعت داشته باشد تا از اول سال 97 استخدام را "بلا استثنا" ممنوع کند، گفت : الان دولت مجبور است 30 الی 40 هزار میلیارد تومان حقوق بازنشستگی بدهد درحالی که باید صندوق های بازنشستگی روی پا باشند و خودشان حقوق ها را بدهند اما نمی توانند.

باهنر گفت: ما نمی گوییم 4 میلیون کارمند را بیرون ریخت اما می توان تصمیم گرفت که استخدام را ممنوع کرد.

وی با تاکید بر اینکه باید اصلاح نظام ساختارمند شود، خاطرنشان کرد: کشور را با یک مجلس نمی توان اداره کرد و طبیعی است که خاستگاه نمایندگان منطقه است و کسی متوجه مطالبات ملی نیست.

باهنر بر این باور است که باید یک مجلس خبرگان، نخبگان و یا سنا در ایران تشکیل شود که به دنبال منافع ملی باشد.

دبیر کل جبهه پیروان خط امام و رهبری در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: وجود و حضور در حزب یکسری منافع و هزینه دارد، اشکال ما سیاسیون این است که ما در حزب به دنبال منافع هستیم اما حاضر نیستیم هزینه آن را بپردازیم.

باهنر افزود: یک تعدادی از نامزدهای مجلس نذر می کنند به مجلس بروند و برایشان فرقی ندارد از نردبان عارف، حداد عادل و یا باهنر به مجلس بروند و بعد که به مجلس راه یافتند بی‌خیال حزب می‌شوند.
منبع: فارس
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین