|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۱
کد خبر: ۱۹۹۶۵۲
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۱
وزیر کشور با اشاره به دلایل نا آرامی‌های اخیر کشور گفت: تغییر نسل، تغییر سبک زندگی و تغییرات تکنولوژیکی از مهمترین دلایل ناآرامی‌های اخیر کشور بودند، به طوریکه با ایجاد محدودیت بر روی شبکه اینترنت شاهد کاهش 50 درصدی حضور مردم در خیابان‌ها در روز بعد بودیم.
 وزیر کشور با اشاره به دلایل نا آرامی‌های اخیر کشور گفت: تغییر نسل، تغییر سبک زندگی و تغییرات تکنولوژیکی از مهمترین دلایل ناآرامی‌های اخیر کشور بودند، به طوریکه با ایجاد محدودیت بر روی شبکه اینترنت شاهد کاهش 50 درصدی حضور مردم در خیابان‌ها در روز بعد بودیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی «تدبیر و امید»، عبدالرضا رحمانی فضلی در نشست هم اندیشی وزیر کشور با بانوان فعال در عرصه‌های اقتصادی، علت برگزاری این جلسات در حوزه اقتصاد را توجه به مبحث توسعه در کشور دانست و افزود: یکی از اهداف برگزاری نشست‌های هم اندیشی در حوزه اقتصادی دیدار فعالان این حوزه است تا با استفاده از هم افزایی و همکاری‌های متقابل در این عرصه قدرتمندتر شوند. زنان فعال اقتصادی با حضور در چنین نشست‌هایی می‌توانند راه حل‌های بهتری را پیش روی یکدیگر قرار دهند.

وزیر کشور یکی دیگر از اهداف برگزاری نشست هم اندیشی بانوان فعال اقتصادی توسط وزارت کشور را ارتباط دادن این فعالان حوزه اقتصاد با استان‌ها و استانداران عنوان کرد و گفت: مباحث مطرح شده در این جلسات پس از جمع‌بندی به رئیس جمهور ارائه می‌شود.

رحمانی فضلی با تاکید بر اینکه در حوزه فعالیت اقتصادی مسئله جنسیت نباید مطرح شود، تصریح کرد: مطرح کردن مسئله جنسیت در این حوزه به نوعی اقرار به ضعف است. در حالیکه تمام زنان حاضر در این نشست، فعالان اقتصادی ، فارغ از جنسیت هستند و باید موانع و مسائل‌شان را مطرح کنند.

وی در ادامه تغییر نسل را یکی از دلایل ریشه‌ای ناآرامی‌های اخیر دانست و اظهار کرد: نسل بعد از انقلاب، باورها، انتخاب‌ها، سلایق و ... متفاوتی دارد که باید به آنها بپردازیم. برخی فهم درک این موضوعات را ندارند و بر باورهایی اصرار دارد که پاسخگوی مطالبات نسل فعلی نیست. اسلام دینی پویا است و در هر شرایطی قابلیت پاسخ به مشکلات را دارد.

وزیر کشور با اشاره به نقش تغییر سبک زندگی در پیش‌آمدهای اخیر نیز گفت: سبک زندگی تمام رفتارهای ما را تحت تاثیر قرار می‌دهد و ما باید ببینیم به عنوان یک ایرانی مسلمان با چه سبک زندگی‌ قصد ادامه دادن به زندگی‌مان را داریم. تغییرات تکنولوژیکی نیز در سال‌های اخیر بسیار پرشتاب بوده است. از 10 سال گذشته به این سمت تغییرات به سرعت اتفاق افتاده‌اند به طوریکه سرعت این تغییرات با 50 یا 100 سال گذشته قابل مقایسه نیست.

وی با بیان اینکه در حال حاضر با انقلاب تکنولوژیکی مواجه هستیم که بر فرهنگ ما نیز تاثیرگذار است،‌ اضافه کرد: همان طور که در ناآرامی های اخیر مشاهده کردید با محدود کردن اینترنت و یک کانال تلگرامی خاص 50 درصد آشوب های خیابانی آرام شد.

رحمانی فضلی در ادامه تصریح کرد: در انتخابات اخیر نیز بیش از 60 تا 70 درصد حضور مردم در اثر تبلیغات شبکه‌های فضای مجازی بود. بنابراین می‌توان گفت در همه این تغییرات اصل اساسی همان «اصل تغییر» است. در باورهای دینی ما نیز در تغییر بودن عالم هستی مطرح شده است.

وزیر کشور با بیان اینکه ما در مقابل تغییرات و تحولات عظیم نیازمند تغییر در همه عرصه‌های زندگی هستیم، تصریح کرد: اگر بخواهیم تغییرات اجتماعی را مدیریت کنیم باید پیشاپیش آنان حرکت کنیم. این مدیریت باید ساماندهی و هدایت شده باشد وگرنه در مقابل آن منفعل خواهیم بود.

وزیر کشور با تاکید بر اینکه در حوزه اقتصاد بهترین نسخه، اقتصاد مقاومتی است، ادامه داد: اقتصاد مقاومتی، برون زا، درون گرا، مردم محور، رقابتی و ... است و ما در حال حاضر به همه این شرایط نیاز داریم.

وی با اشاره به اینکه موانعی که در بحث تولید وجود دارد را از طریق وزارت کشور پیگیری خواهد کرد، افزود: در حال حاضر جامعه جهانی بر مبنای عملگرایی و اثبات گرایی اداره می‌شود که این دو به معنای توجه به مصالح و منافع هستند. به عبارت دیگر محور هر دوی این موضوعات قدرت است. در حال حاضر نیز رقابت ما با دنیا بر سر مسائل اقتصادی است.

وی در ادامه اظهار کرد: ما از ابتدای انقلاب در شرایط تحریم به سر برده‌ایم، اما دشمنان و بیگانگان تصور می‌کردند با استفاده از تحریم، جنگ روانی، کودتا و ... در کنار مسائل اقتصادی، می‌تواند به ما آسیب وارد کند. حتی در حال حاضر نیز تحریم‌ها و قطعنامه‌هایی علیه کشور صادر می‌شود. این در حالیست که ما از آنها چشم یاری نداریم بلکه باید به مردم تکیه کنیم.

رحمانی فضلی با بیان اینکه به گفته مقام معظم رهبری اقتصاد مقاومتی یک انقلاب و جهاد است اظهار کرد: وزارت کشور در این حوزه نقش پشتیبانی را دارد. نظام اداری ما سرعت، قدرت و توان همکاری با خلاقیت بین‌المللی را ندارد چرا که نظام متمرکز اداری جوابگوی شرایط جدید جهانی نیست. بنابراین نظام و دولت باید با شرایط موجود تغییر کند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین