|
|
امروز: جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۶
کد خبر: ۱۹۹۶۲۸
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۱
اینترپل فهرستی متشکل از 50 جنگجوی مظنون داعش را که اخیرا از طریق دریا وارد ایتالیا شده و سعی بر رفتن به سایر کشورهای اروپایی دارند، منتشر کرد.
 اینترپل فهرستی متشکل از 50 جنگجوی مظنون داعش را که اخیرا از طریق دریا وارد ایتالیا شده و سعی بر رفتن به سایر کشورهای اروپایی دارند، منتشر کرد.

روزنامه 'ایل مساجرو' روز چهارشنبه با اعلام این خبر نوشت: وزارت کشور ایتالیا فهرست اینترپل متشکل از 50 جنگجوی مظنون داعش را به تمام آژانس های ملی ضد تروریسم ارسال کرد. مظنونان همگی از اتباع تونس هستند و برخی هنگام ورود به ایتالیا مورد شناسایی قرار گرفتند.

در این سند، اسامی و تاریخ تولد همه آنها قید شده است. روزنامه 'گاردین' انگلیس در ماه جولای گذشته یک فهرست اینترپل متشکل از173 مظنون به داعش را بدست آوده بود که جهت انجام حملات انتحاری در اروپا آموزش دیده بودند تا انتقام شکست نظامی خلیفه در خاورمیانه را بگیرند.

یک افسر ضد تروریسم اروپایی اعلام کرد که اتباع تونسی که در فهرست اخیر هستند در ماه های جولای تا اکتبر 2017 با قایق های ماهیگیری و شناورهای کوچک وارد جزیره سیسیل در جنوب ایتالیا شده اند.

بر اساس تخمین های سازمان ملل حدود 5500 تونسی برای پیوستن به صفوف داعش عازم سوریه و عراق شده بودند که تعداد آنها بیش از هر کشور دیگر بود. اکنون پس از سقوط خلیفه اسلامی، دولت ها از اینکه جنگجویان سابق داعش بتوانند دست به حملات در اروپا بزنند ابراز نگرانی کرده اند. 4 مظنون داعش در فهرست اینترپل از سوی آژانس اطلاعات اروپا شناسایی شده اند.

یکی از آنها ممکن است از مرز ایتالیا و فرانسه برای رسیدن به 'گارد' در جنوب فرانسه عبور کرده باشد. بر اساس اطلاعات رسیده در زمینه همکاری بین المللی شهروندان تونسی در ارتباط با داعش بوده و وارد خاک اروپا شده اند.

به گزارش ایرنا، مارکو مینیتی' وزیر کشور ایتالیا در تابستان گذشته با دادن هشدار در باره بازگشت عوامل داعش به کشورهای مبدا در اروپا، اظهار داشت: احتمالا از 27 هزار جنگجوی خارجی از 100 کشور جهان که به صفوف داعش در سوریه و عراق پیوسته اند، تاکنون بسیاری کشته شده اند اما بقیه آنها در صدد بازگشت به کشورهایشان هستند. حدود پنج هزار جنگجوی خارجی از کشورهای اروپایی و با گذرنامه اروپایی به سوریه و عراق رفته اند که مساله بزرگی است و هیچکس نمی تواند به تنهایی با این چالش مقابله کند.

این در حالی است که تدابیر امنیتی در ایتالیا همچنان ادامه دارد. استقرار نیروهای پلیس و ارتش و نصب موانع سیمانی در خیابان ها و مناطق پرتردد شهرهای بزرگ از جمله رم و میلان و همچنین زیر نظر گرفتن مظنونان و جنگجویان خارجی و بازرسی کامیون ها و خودروهای اجاره ای، از جمله تدابیر اتخاذ شده در ایتالیا برای مقابله با تهدیدات احتمالی تروریستی است.

هزاران مامور پلیس و نظامی برای محافظت و نظارت هدفمند در متروها، مراکز تجاری، بنادر، فرودگاه ها و ایستگاه های قطار، کلیساها، میادین پرتردد و.. به کار گرفته شده اند.

ایتالیا برای جلوگیری از وقوع حملات احتمالی تروریستی، تمامی مظنونان به نزدیکی با افراط گرایان و داعش را شناسایی و از این کشور اخراج کرده است. بر اساس آخرین آمار وزارت کشور، شمار اخراجی های مظنون به تروریسم از ایتالیا در سال 2018 میلادی به 6 نفر می رسد در حالی که مجموعا از سال 2015 تاکنون 243 نفر از ایتالیا اخراج شده اند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین