|
|
امروز: سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۱۹۹۵۴۶
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۰
من از مقامات ترکیه به دلیل کمک به تحویل یکی از متهمان در تلاش برای ترور محمد حمدان قدردانی کردم. این دیدار مناسبتی برای بررسی اوضاع منطقه و تحولات دوجانبه بود و من از دولت ترکیه خواستم از کنفرانس‌های رم و پاریس حمایت کند.
 نخست‌وزیران ترکیه و لبنان بر لزوم حل سیاسی بحران سوریه با حفظ حقوق مردم این کشور تأکید کردند.

به نقل از سایت اینترنتی النشره، بنعالی ییلدیریم، نخست‌وزیر ترکیه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با سعد حریری، همتای لبنانی خود گفت: امنیت و ثبات لبنان برای ما بسیار مهم است و ما به حمایت از این کشور ادامه خواهیم داد.

وی گفت: در این دیدار درباره تحولات قدس درباره تصمیم دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا صحبت کردیم. رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه خواهان نشست فوق العاده‌ای در استانبول شد و میشل عون، رئیس‌جمهور لبنان در آن حضور یافت و سخنرانی تأثیرگذاری در این نشست داشت. در این نشست قدس به عنوان پایتخت فلسطین اعلام شد و حاضران با تصمیم یکجانبه آمریکا مخالفت کردند.

ییلدیریم گفت: روابط دوستی عمیقی میان ترکیه و لبنان وجود دارد. از هفت سال پیش جنگ‌های داخلی در سوریه وجود داشته و بی تردید لبنان، ترکیه و اردن جزو کشورهایی هستند که بیشترین تأثیر را از این بحران پذیرفته‌اند و سوری‌ها در این کشورها بیشتر هستند. ما از آوارگان سوری حمایت کردیم و منتظر کمک‌های جامعه جهانی نماندیم. ما درباره امور بین المللی و عملیات شاخه زیتون که هدف آن نابودی تروریسم است صحبت کردیم. هدف ما حمایت از تمامیت ارضی سوریه و متوقف کردن تجاوزات علیه کشورمان است. هدف ما از بین بردن ظلم است برای همین با ارتش آزاد سوریه عملیاتمان را ادامه خواهیم.

سعد حریری نیز تأکید کرد: من از مقامات ترکیه به دلیل کمک به تحویل یکی از متهمان در تلاش برای ترور محمد حمدان قدردانی کردم. این دیدار مناسبتی برای بررسی اوضاع منطقه و تحولات دوجانبه بود و من از دولت ترکیه خواستم از کنفرانس‌های رم و پاریس حمایت کند.

وی گفت: دیدگاه‌های ما درباره مخالفت با تصمیم آمریکا درباره قدس مطابق بود. ما به بحران سوریه پرداختیم و توافق کردیم که تنها راه‌حل بحران حل سیاسی است که حقوق مردم سوریه و آوارگان را تضمین کند. لبنان خواهان تضمین بازگشت امن آوارگان به کشورشان است و ما به هماهنگی مواضع با دولت ترکیه برای مقابله با بار سنگین آوارگان می‌پردازیم.



منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین