کد خبر: ۱۹۹۴۶
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۳
محمدجواد ظریف درباره مذاکرات وین با بیان اینکه "تبادل نظرهای خوبی داشتیم" گفت: نیازمند مباحث جدی در سطح مدیران سیاسی هستیم. عراقچی هم تاکید کرد تحریم ها باید یکباره و کامل لغو شود.
محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه پس از سه دور مذاکره با همتای آمریکایی خود گفت: تبادل نظرهای خوبی داشتیم و نیازمند مباحث جدی در سطح مدیران سیاسی هستیم .

رییس هیات مذاکره کننده هسته ای ایران روز سه شنبه در چهاردهمین روز مذاکرات وین 6 در جمع خبرنگاران این مطلب را بیان کرد.

وزیر امور خارجه گفت: تلاش ما پایان دادن به بن بستی است که بر پایه چارچوب غیرمنطقی بنا شده است و تلاش می کنیم به آنچه که در توافق ژنو مورد موافقت قرار گرفته برسیم.

ظریف تبادل نظر ها با همتای آمریکایی اش را ˈ خوبˈ توصیف کرد و گفت: نیازمند مباحث جدی در سطح مدیران سیاسی هستیم.

یک عضو تیم مذاکره کننده نیز پیش از این به ایرنا گفته بود هنوز اختلافات درباره موضوعات ا صلی ادامه دارد ولی در صورتی که طرف مقابل زیاده خواهی نکند توافق صورت خواهد گرفت.

هیات مذاکره کننده هسته ای ایران از 11 تیر( دوم جولای) تاکنون با کشورهای 1+5 برای نگارش متن توافق جامع در حال مذاکره است.

 عراقچی: تحریم ها باید یکباره و کامل لغو شود

ˈسیدعباس عراقچیˈمعاون وزیر امور خارجه ایران گفت : تهران هر طرحی برای تعلیق جزیی تحریم ها به عنوان گامی اولیه پیش از لغو کامل آنها را رد می کند چرا که تحریم ها باید یکباره و تمام و کمال لغو شود.


عراقچی روز گذشته(دوشنبه) در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری کیودو در وین افزود: اگر آنها انتظار دارند ایران تدابیر برگشت ناپذیر را انجام دهد، آنها (گروه 5+1) نیز باید انجام تدابیر برگشت ناپذیر را در دستور کار قرار دهند و تحریم ها باید یکباره و تمام و کمال لغو شود.

معاون وزیر خارجه ایران ادامه داد: آنها ترجیح می دهند ابتدا تحریم ها را تعلیق کنند سپس آن را لغو کنند؛ اما این موضوعی است که ما آن را نمی پذیریم.

عراقچی همچنین با یادآوری اینکه تمدید دوره مذاکرات برای یک یا دو هفته دیگر ممکن است، گفت: مذاکرات با ˈجان کریˈ وزیر امور خارجه امریکا روز دوشنبه ˈمفیدˈ بوده است، اما هنوز در مورد ˈمسائل کلیدی پیشرفتی حاصل نشده استˈ.

وی خاطرنشان کرد: لغو همه تحریم ها به صورت یکباره مورد نظر ماست، اما حقیقت این است که به یک برنامه زمان بندی نیاز داریم که شامل (چگونگی) تدابیری باشد که ایران باید انجام دهد و طرف مقابل بر اساس آن باید به (چه) تدابیری عمل کند. بنابراین اینکه چطور این تدابیر را در برنامه زمان بندی با یکدیگر هماهنگ کنیم، به خودی خود امری دشوار است.

ایران و گروه 1+5 نوامبر سال گذشته میلادی (آذر1392) توانستند به توافقی شش ماهه با قابلیت تمدید یک دوره زمانی شش ماهه دیگر دست یابند که به موجب آن هر یک از طرفین تعهداتی را پذیرفتند.

نمایندگان ایران و1+5 از 11 تیرماه (دوم ژوئیه) ششمین دور مذاکرات جامع هسته ای را آغاز کرده اند که به دلیل اختلافات در موضوعات مهم، با حضور وزیران خارجه آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان به این مذاکرات ادامه یافت. محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران و ˈجان کریˈ وزیر امور خارجه آمریکا چند دور مذاکره دوجانبه را برای بررسی موضوعات مطرح در توافق جامع هسته ای از روز یکشنبه گذشته (22 تیر/ 13 ژوئیه) پشت سر گذاشتند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین