|
|
امروز: پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۵:۴۱
کد خبر: ۱۹۹۴۰۳
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۹
مدیر عامل شرکت ملی نفتکش گفت: VDR هر دو کشتی در اختیار سازمان بنادر است، اینکه بگوییم شکایت می‌کنیم یا خیر جایز نیست، چون به لحاظ دیپلماتیک تاثیر بدی دارد ولی در هر صورت این موضوع را وزارت خارجه پیگیری می‌کند.
 مدیر عامل شرکت ملی نفتکش گفت: VDR هر دو کشتی در اختیار سازمان بنادر است، اینکه بگوییم شکایت می‌کنیم یا خیر جایز نیست، چون به لحاظ دیپلماتیک تاثیر بدی دارد ولی در هر صورت این موضوع را وزارت خارجه پیگیری می‌کند.

سیروس کیان ارثی درباره زمان انتقال 3 پیکر شناسایی شده حادثه نفتکش سانچی به کشور اظهار داشت: تمام تلاش ما این است  که هر چه سریع تر نسبت به انتقال پیکرها اقدام شود، چینی‌ها DNA ها را فرستادند و ما بررسی‌های خود را داشته‌ایم اما برخی پروسه‌های قانونی دارد که فعلا نمی‌توان زمان دقیق را اعلام کرد وزارت امور خارجه نیز دائما پیگیری می‌کند که سریعتر انتقال صورت گیرد.

تعیین تکلیف بیمه‌ها بعد از اتمام مطالعه VDR

وی درباره مباحث مربوط به بیمه نفتکش و جانباختگان نیز گفت: بعد از اینکه نتایج مطالعات VDR و عکسبرداری ربات مشخص شد، می‌توان اظهار نظر کرد. ما منتظریم که بررسی‌های فنی، تخصصی و حقوقی که با بیمه‌های p&i است، انجام شود.

 آخرین خبر از عکسبرداری ربات‌ها

مدیر عامل شرکت ملی نفتکش در ادامه درباره نتایج عکسبرداری ربات تصریح کرد: عکسبرداری در سه مرحله انجام می‌شود، فعلا در دو روز گذشته دریا شرایط خوبی نداشته است.

فعلا امکان اعزام خانواده‌ها به چین را نداریم

وی درباره صحبت‌هایی مبنی بر اعزام خانواده‌ها به چین توضیح داد: هنوز برنامه‌ای برای این موضوع نداریم چرا که باید با طی حدود 100 کیلومتر و با قایق‌های بزرگ به محل حادثه برویم.

کیان ارثی با بیان اینکه فعلا بیش از همه چیز به دنبال مسائل حقوقی و بیمه‌ای هستیم، تصریح کرد:  مسئله ورود و خروج به آبهای بین المللی است و کسانی می توانند عبور کنند که گذرنامه دریایی داشته باشند و در این رابطه باید با سازمان های دولتی چین هماهنگ شد.

شکایت از چین هنوز مطرح نیست

وی درباره طرح مسئله شکایت از چین نیز بیان کرد: ابتدا باید  مشخص کرد که شرایط آن لحظه سانچی و کریستال چه بوده است، باید حادثه از زوایای مختلف بررسی شود، یکی از مواردی که ربات‌ها پیگیری می‌کنند نحوه برخورد و تصادف است.

مدیر عامل شرکت ملی نفتکش خاطرنشان کرد: VDR  هر دو کشتی در اختیار سازمان بنادر است، اینکه بگوییم شکایت می‌کنیم یا خیر جایز نیست، چون به لحاظ دیپلماتیک تاثیر بدی دارد ولی در هر صورت این موضوع را  وزارت خارجه پیگیری می‌کند.

وی درباره طرح شکایت در صورت کوتاهی چینی‌ها نیز اظهار داشت: بنده دو روز بعد از حادثه در محل مستقر بودم، کوتاهی بعید است، در حال حاضر نمی‌توان چیزی گفت، بحث‌ های حقوقی متفاوت است باید منتظر اعلام نتایج جعبه سیاه باشیم.
منبع: ایلنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین