|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۵
کد خبر: ۱۹۹۳۴۳
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۶
فیلم آشغال های دوست داشتنی تا سال ۹۳ مجوز نمایش نداشت و بعد از آن خواست در جشنواره باشد که به دلایل شخصی تصمیم گرفت در جشنواره نباشد و به خواست خودشان حذف شد.
 دبیر جشنواره فیلم فجر گفت: فیلم آشغال های دوست داشتنی تا سال ۹۳ مجوز نمایش نداشت و بعد از آن خواست در جشنواره باشد که به دلایل شخصی تصمیم گرفت در جشنواره نباشد و به خواست خودشان حذف شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید؛ دومین نشست خبری سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر لحظاتی پیش با تاخیری ۵۰ دقیقه‌ای با حضور ابراهیم داروغه‌زاده؛ دبیر و مسعود نجفی؛ مدیر روابط‌عمومی جشنواره در پردیس سینمایی ملت آغاز شد.

نشست با تلاوت آیاتی از قرآن کریم و سرود جمهوری اسلامی ایران آغاز شد و در ابتدای این نشست ابراهیم داروغه‌زاده گفت: همانطور که می دانید جشنواره دارای دو بخش است که یکی بحث رقابتی است که مسابقه اصلی است که سیمرغ ها را شامل می شود پ یکی جشنی است که جشن سینمای ایران در دهه فجر است که سعی کردیم هر دو رویکرد را امسال حرفه ای تر برگزار کنیم.

پیشنهاد حذف سیمرغ‌های فنی رد شد

وی افزود: در بخش رقابتی پیشنهادهای متعددی داشتیم مانند حذف سیمرغ های فنی که شورای سیاستگذاری مخالفت کردند چرا که اینها بیشترین نقش را در کیفیت فیلم ها داشته اند و این جشنواره بهترین فرصت برای دیده شدن آن هاست.

دبیر جشنواره فیلم فجر ادامه داد: امسال سعی کردیم تغییرات حدقلی داشته باشیم و تنها چند تغییر ایجاد کردیم کول کم کردن آثار بخش مسابقه بود که یکی از مشکلاتی بود که سال کذشته همه مطرح می کردند که در داوری ها تاثیر منفی می گذاشت و تعداد بالا جشنواره را از حالت رقابتی خارج می کند اما امسال با کم مردن فیلم ها رقابت و داوری جدی تر شده است.

وی افزود: تغییر دیگر اضافه شدن سیمرغ بخش فیلم کوتاه است که بهترین فیلم انتخاب می شود و این احترام باید به فیلم کوتاه داستانی گذاشته میشد و از طرفی در بخش مستند سینمایی باید تفاوتی با جشنواره مستند می‌داشت و با مشورت هایی که داشتیم به یک جمع بندی رسیذیم که حداقل دو فیلم در بخش مسابقه حضور داشته باشند.

وی ادامه داد: ما در فیلم های مستند پیشرفت های زیادی داشته ایم که می خواهیم یرای مستند فرهنگ سازی کنیم.


امسال بک انیمیشن داریم و سیمرغ بهترین فیلم اول و هنر و تحربه را خواهیم داشت
دبیر جشنواره گفت: سعی کردیم رویکرد منصفانه ‌ عادلانه داشته باشیم و هیات انتخاب منصفانه رفتار کرد و برای نمایش آثار قرعه کشی کردیم که حقی از کسی ضایع نشود.
سینمای ایران در این ایام به انقلاب ادای دین می کند و امسال در شهرستانها نمایش آثار را داریم و برای کودکان و نوجوان برنامه نمایش رایگان فیلم های کودک و نوجوان را گذاشته ایم که سانس صبح نمایش داده می شوند. همنطور مراسم افتتاحیه فیلم ها را با حضور عوامل در استان ها خواهیم داشت و حتی در سینماهای مردمی اکران افتتاحیه با حضور صاحبان آثار خواهد بود.

وی خبری اعلام کرد و گفت: امسال سه بزرگداشت داریم و یک نکوداشت برای دکتر علی معلم خواهیم داشت که همیشه به عنوان منتقد و داور و هیات انتخاب در جشنواره حضور داشته و به پاس خضور همیشگی و اینکه امسال برای اولین در خدمت او نیستیم یک نراسم در شان این مرحوم خواهیم داشت

داروغه‌زاده افزود: یکی از بحث های رسانه ها این بود که آیینهای حرفه ای برگزار کند و در همه جای دنیا سالن اختصاصی رسانه ها را داریم که در سانس نمایش عوامل فیلم با رسانه ها فیلم را می بینند و کس دیگری نیست و تا قبل از برج میلاد همین روند را داشتیم و بعد از افتتاح برج میلاد این دو با هم ادغام شدند و شاید برای سال های اول خوب بود اما بعد با کثرت متقاضی ازدحام جمعیتی به وجود آمد که مخل فعالیت رسانه ها می‌شد اما امسال برای مهمان های عزیز جشنواره و باقی دوستانی که در حشنواره فیلم ندارند باغ کتاب را برای آنها درنظر گرفتیم که از هفت تا یازده شب دو سانس اکران داریم و برای رسانه هایی‌ها بین گرینه های موجود فعلا پردیس ملت بود که برای خود‌ ما هم مسایلی داشت که سعی برای مرتفع کردن آن ها کردیم.

وی تاکید کرد: هنرمندان روز اکران فیلمشان از صبح تا شب در ملت حضور دارند و شما می‌توانید با آن‌ها مصاحبه کنند.

فیلم آشغال های دوست داشتنی تا سال ۹۳ مجوز نمایش نداشت و بعد از آن خواست در جشنواره باشد که به دلایل شخصی تصمیم گرفت در جشنواره نباشد و به خواست خودشان حذف شد.

داروغه زاده در خصوص اضافه شدن سیمرغ فیلم اولی‌ها گفت: آقای سیمونیان موضوع دبیرخانه را بر عهده داشتند که سیمرغ آن در آیین نامه اعلام شده بود و اضافه شدن آن به خاطر اهمیتی است که فیلم اولی ها برای سازمان سینمایی دارد و این جدای از سیمرغ های دیگر است که هیات انتخاب فیلم ها را بازبینی کردند که سه فیلم اول و چهار فیلم دومی داریم که از بین فیلم های اولی که به بخش مسابقه اصلی راه پیدا مردند یک سیمرغ برای اولی اضافه مردیم که اکر در رشته های دیگر سیمرغ نگرفتند شانس دونی برای برگزیده شدن را داشته باشند.

داروغه زاده گفت: هر چقدر رسانه ها انتقاد کنند به نفع ما است شاید اول دلخوری ایجاد شود اما مشکلات را مرتفع می کند
اما در بعضی از انتقادها یک غدم دقت وجود دارد و برای صحت آن تحقیق نمیکنید، شما گفتید فیلم های حاشیه دار کنتر گذاشته شدند اما اینطور نبوده ۶۷ اثر ارسال شد که ما اسم هیچکدام را اعلام نمردیم ولی همه این تعداد بازبینی شدند و از بین آن ها انتخاب شد و هیچ مورد فیلمی وجود نداشت که
من به عنوان دبیر میخواستم چند تا از فیلم های حاشیه ساز در جشنواره حضور داشته باشند که شدند اما اسم آنها را نمیگویم و بعد از داوری خودتان متوجه می‌شوید.

فرش قرمز هنرمندان حذف شد

دبیر جشنواره گفت: تعداد کارت خبرنگاران کم نشده و همه شرایط رفاهی را برای خبرنگاران خواهیم داشت فقط فرش قرمز هنرمندان حذف شد.
جشنواره فیلم جدای از روند تولیدات سینمای ایران نیست و ما باید در یک تعامل با صاحبان آثار تا جای ممکن فیلم های آن ها را به جشنواره برسانیم و خوشبختانه تمام آثار با کیفیت خوب رسیده و ما هیچ مشکلی برای اکران فیلم ها طبق جدول نخواهیم داشت.

وی افزود: قرار نبود برای کم کردن هزینه ها بخش هایی را حذف کنیم و اتفاقا یک بخش های اضافی هم امسال داریم و همه آیین ها را داریم و همه را برگزار می کنیم. تنها کاهش ما تعداد فیلم های بخش مسابقه بوده که هیچ تاثیری در کاهش هزینه ها ندارد

داروغه زاده تصریح کرد: بخش سیمرغ پروانه ها با مشارکت ما و جشنواره فیلم کودک برگزار میشود. در خصوص انیمیشن فیلشاه با صاحبان انیمیشن صحبت شده که در بحث دانش‌آموزان کمک شود و آنها هم لطف کردند و قبول کردند که فیلمشان در آن بخش حضور داشته باشد.

وی افزود: امسال بخش تجلی اراده ملی را برخلاف سال گذشته فعال تر کردیم.

دبیر جشنواره فیلم فجر تصریح کرد: از ابتدا مسولیت اسپانسر گرفتن اژ روی دوش من برداشته شد و امسال نتوانستند اسپانسری جذب شود و محل بودجه آن از سازمان سینمایی خواهد بود.

وی تاکید کرد: راجع به پردیس ملت از دو ماه پیش اعلام کردیم که این سالن برای رسانه ها است و ما باید برج میلاد را حذف می کردیم به خاطر روند سال های گذشته،
به همین خاطر یک سالن را باید به این رسانه ها اختصاص میدادیم که دو تا پردیس چارسو و ملت مطرح شد و بین این دو از ملت از همه لحاظ بهتر بود. ما ناچار بودیم برای سال اول تغییر برج میلاد را حذف می کردیم و چاره ای جز این نداشتیم.

داروغه زاده افزود: درباره افتتاحیه و اختتامیه بگویم که هیچ سهمیه ای کم نشده و ما بنا بر خواسته رسانه ها سهمیه داده ایم و تعدادی به صاحبان آثار و خانه سینما اختصاص داده ایم و ۲۰۰ تا ۳۰۰ کارت در اختیار من هست که هنوز توزیع نشده و کارت هایی که روی سایت ها برای فروش هست قطعا از ما و رسانه ها نیست.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین